גיאו מוביליטי, מחלוצות מהפכת הרכב החשמלי הפרטי בישראל, מכוונת כעת אל השוק המסחרי עם השקת מותג Farizon ודגם ה-Super Van החדשני. עם טווח נסיעה מוביל בקטגוריה, טעינה מהירה במיוחד, נפח העמסה יוצא דופן ובטיחות בלתי מתפשרת, ה-Super Van מציב רף חדש ומבטיח לחולל שינוי עמוק בעולם הלוגיסטיקה וההפצה בישראל.
שלוש שנים לאחר שהציגה לשוק הישראלי את מותגי הרכב החשמלי Geely ו-Zeekr, ושינתה את פני שוק הרכב הפרטי, קבוצת יוניון, באמצעות זרוע הרכב גיאו מוביליטי, מפנה את המיקוד אל עבר סגמנט קריטי נוסף: הרכב המסחרי. ההשקה הרשמית של מותג Farizon, זרוע הרכב המסחרי של קונצרן Geely העולמי, מסמנת את כניסתה של שחקנית חזקה ומשמעותית לשוק זה. Farizon אינו שם אנונימי; מדובר במותג הרכב המסחרי החשמלי הנמכר ביותר בסין, שוק הרכב הגדול בעולם, עם נתון מרשים של למעלה מ-94,000 מסירות בשנת 2024 לבדה. השקת המותג בישראל היא חלק מאסטרטגיה גלובלית להרחבת פעילותו בשווקים בינלאומיים.
גולת הכותרת של ההשקה היא ה-Farizon Super Van, רכב מסחרי חשמלי שתוכנן מראש ככזה ("Born-Electric") על פלטפורמה ייעודית. תכנון זה מאפשר לו להציע שילוב תכונות ייחודי ומרשים: טווח נסיעה ריאלי של עד 398 ק"מ (WLTP) – הנתון הגבוה ביותר בישראל לרכב מסחרי חשמלי, המאפשר יום עבודה מלא ואף יותר מכך ללא צורך בטעינות ביניים. יכולת טעינה מהירה DC בקצב של עד 140 קילוואט, המאפשרת מילוי הסוללה מ-20% ל-80% בתוך כ-36 דקות בלבד, ממזערת את זמני ההשבתה הקריטיים לעסקים. פלטפורמת ה-GXA-M הייחודית, יחד עם תכנון מרכב חכם ללא קורה מרכזית (B-Pillar), מעניקים נפח העמסה עצום של עד 13 מטר קוב (בדגם L4H3) ופתח צד רחב במיוחד להעמסה ופריקה נוחה. כל זאת, לצד מערך בטיחות אקטיבי מקיף שזכה לדירוג Platinum היוקרתי והנדיר במבחני Euro NCAP – הציון הגבוה ביותר לקטגוריה.

השוק הישראלי: צורך בוער במעבר לחשמל
המציאות הסביבתית והכלכלית של רכבים מסחריים בישראל
בעוד ששוק הרכב הפרטי בישראל אימץ בחום את המהפכה החשמלית, עם שיעורי חדירה הולכים וגדלים, תחום הרכב המסחרי הקל נותר מאחור. נכון להיום, רק כ-4% מתוך כ-10,000 רכבים מסחריים קלים חדשים הנמכרים מדי שנה בישראל הם חשמליים. נתון זה מדאיג במיוחד לאור העובדה שרכבים אלו, בעיקר מונעי דיזל, אחראים לחלק ארי מזיהום האוויר התחבורתי בערים – כ-60% על פי הערכות. הנזק הכלכלי למשק הישראלי כתוצאה מזיהום זה נאמד ביותר מ-7 מיליארד ש"ח בשנה, כפי שצוין בדו"ח מבקר המדינה.
מעבר לשיקולים הסביבתיים והבריאותיים, גורמים נוספים מאיצים את הצורך במעבר לתחבורה מסחרית נקייה. תקנות מחמירות, כגון אזורי אוויר נקי (LEZ – Low Emission Zones) המוקמים בערים גדולות בארץ ובעולם, מגבילים ואף אוסרים כניסת רכבי דיזל מזהמים למרכזי הערים. במקביל, הדרישה מצד לקוחות קצה ועסקים גדולים לתובלה נקייה וירוקה ("Last Mile Delivery") הולכת וגוברת, והופכת ליתרון תחרותי משמעותי. כל אלו הופכים את המעבר לרכב מסחרי חשמלי לא רק לרצוי מבחינה סביבתית, אלא לכורח כלכלי, תפעולי ורגולטורי עבור עסקים רבים, מחברות שליחויות ולוגיסטיקה ועד טכנאים ובעלי מקצוע עצמאיים.
מעטפת התמיכה של גיאו מוביליטי: ליווי עסקי מקיף
גיאו מוביליטי מבינה כי המעבר לרכב חשמלי, במיוחד עבור ציי רכב ועסקים, דורש יותר ממכירת רכב. נדרשת מעטפת שירותים ותמיכה מקיפה שתבטיח פעילות רציפה, יעילה וכלכלית. לשם כך, החברה מציעה ללקוחות ה-Farizon Super Van חבילת תמיכה נרחבת. זו כוללת רשת מרכזי שירות מורשים בפריסה ארצית, המבטיחים טיפול מקצועי וזמינות גבוהה של חלפים מקוריים – גורם קריטי לשמירה על כשירות תפעולית. האחריות המקיפה על הרכב היא ל-5 שנים או 200,000 ק"מ, והאחריות על הסוללה אף מורחבת ל-5 שנים או 250,000 ק"מ, מה שמקנה שקט נפשי לטווח ארוך.
בנוסף, גיאו מוביליטי חברה לספקית פתרונות הטעינה EV Edge, כדי להבטיח ללקוחות העסקיים גישה נוחה לפריסה ארצית של עמדות טעינה מהירות (DC) ורגילות (AC), הן באתר הלקוח והן בנקודות ציבוריות. החברה תציע גם מסלולי מימון וליסינג אטרקטיביים המותאמים לצרכים של עסקים, כולל אפשרויות לליסינג תפעולי מלא. שירות דרכים הפועל 24/7 משלים את החבילה, ומבטיח מענה מהיר לכל תקלה או צורך, במטרה למזער השבתות ולהבטיח את המשך הפעילות העסקית של הלקוח ללא הפרעות.
Farizon Super Van: פתרון מהונדס מחדש לשוק המסחרי
פלטפורמה ייעודית, גמישות מרבית ונפח חסר תקדים
אחד היתרונות המרכזיים של ה-Super Van טמון בעובדה שהוא תוכנן מראש כרכב חשמלי. הוא מבוסס על פלטפורמת GXA-M החדשנית של Geely, המיועדת לרכבים מסחריים חשמליים. פלטפורמה זו מאפשרת למקם את הסוללה ברצפת הרכב, מה שתורם למרכז כובד נמוך, יציבות משופרת, וחשוב מכל – ניצול מקסימלי של המרחב הפנימי. בנוסף, שימוש בחומרים מתקדמים מפחית את משקל הרכב, מגדיל את כושר ההעמסה המורשה ותורם ליעילות אנרגטית גבוהה יותר.
ה-Super Van מוצע בישראל במגוון תצורות מרכב, המאפשרות התאמה למגוון רחב של צרכים עסקיים: אורכים שונים (L2, L3, L4) וגבהים שונים (H1, H2, H3). תצורות אלו מציעות נפחי העמסה הנעים בין כ-9 קוב ועד 13 קוב מרשימים (בדגם L4H3), נפחים הגדולים משמעותית מאלו של רכבי דיזל מתחרים באותן מידות חיצוניות. תכנון ייחודי נוסף הוא היעדר הקורה המרכזית (B-Pillar) בצד הנוסע, היוצר פתח צד רחב במיוחד המקל מאוד על העמסה ופריקה של חפצים גדולים או משטחים. לכך מתווספת האפשרות לדלתות אחוריות הנפתחות בזווית רחבה של עד 270 מעלות, הנסגרות באמצעות מגנטים לדופן הרכב, ומאפשרות גישה נוחה למלגזות או הצמדת הרכב לרציפי פריקה. גמישות זו, יחד עם האפשרות לבצע התאמות ודיגומים ייעודיים (כגון הובלה בקירור, הסעת נוסעים, התקנת מדפים ופתרונות אחסון) הופכת את ה-Super Van לכלי עבודה ורסטילי המתאים כמעט לכל משימה עסקית.
ביצועים חשמליים וטווח פורץ דרך
בלב המערכת של ה-Super Van פועם מנוע חשמלי חזק המספק 228 כוחות סוס (170 קילוואט) ומומנט מרבי מיידי של 34.2 קג"מ. נתונים אלו מבטיחים יכולת תאוצה זריזה גם תחת עומס מלא, והתמודדות קלה עם עליות ותנאי דרך משתנים, לצד פעולה שקטה וחלקה התורמת לחוויית נהיגה נעימה ומפחיתה עייפות. הרכב מוצע עם שתי אפשרויות לסוללת ליתיום-יון מתקדמת, בהתאם לתצורת המרכב: סוללה בקיבולת 83 קוט"ש, המספקת טווח נסיעה מוצהר של עד 376 ק"מ (WLTP), וסוללה גדולה יותר בקיבולת 106 קוט"ש, המעניקה טווח נסיעה יוצא דופן של עד 398 ק"מ (WLTP). טווח זה הוא הגבוה ביותר המוצע כיום בקטגוריית הרכבים המסחריים החשמליים בישראל, ומאפשר לעסקים רבים לבצע יום עבודה מלא ללא "חרדת טווח" וללא צורך בעצירות טעינה ממושכות.
כאשר נדרשת טעינה, ה-Super Van מצטיין גם בתחום זה. הוא תומך בטעינה מהירה DC (זרם ישיר) בהספק מרשים של עד 140 קילוואט. יכולת זו מאפשרת לטעון את הסוללה מ-20% ל-80% מקיבולתה בתוך כ-36 דקות בלבד. זמן טעינה קצר זה מצמצם דרמטית את זמני ההשבתה של הרכב, ומאפשר להחזירו במהירות לכשירות תפעולית, למשל במהלך הפסקת צהריים של הנהג. הרכב תומך כמובן גם בטעינת AC (זרם חילופין) ביתית או מעמדות ציבוריות רגילות, בהספק של עד 11 קילוואט, לטעינה נוחה במהלך הלילה או בזמן חניה ממושכת.

בטיחות אקטיבית ופסיבית ברמה הגבוהה ביותר
דירוג Platinum ב-Euro NCAP ומבנה מחוזק
בטיחות היא שיקול עליון, במיוחד ברכבים מסחריים המבלים שעות רבות על הכביש, לעיתים קרובות בתנאי תנועה עירוניים צפופים. ה-Farizon Super Van מציב סטנדרט חדש בתחום זה, כשהוא זוכה לדירוג הבטיחות הגבוה ביותר האפשרי – Platinum – במבחני הבטיחות המחמירים של ארגון Euro NCAP לרכבים מסחריים. הציון המרשים של 85 נקודות ממקם אותו בצמרת הקטגוריה ומעיד על רמת ההגנה הגבוהה שהוא מספק לנהג, לנוסעים ולמשתמשי דרך אחרים. דירוג זה נדיר במיוחד בסגמנט המסחרי, ומדגיש את מחויבות היצרן לבטיחות בלתי מתפשרת.
מעבר למערכות האלקטרוניות, גם המבנה הפיזי של הרכב תוכנן לעמידות מרבית. שלדת הרכב מציגה קשיחות פיתולית גבוהה במיוחד של 38,000 ניוטון-מטר למעלה, ועמידות ללחצים של עד 45,000 ניוטון. נתונים אלו מעידים על שלדה חזקה ועמידה המסוגלת לספוג אנרגיה בצורה יעילה במקרה של תאונה, ומספקת הגנה מבנית גבוהה ליושבים ברכב ולסוללה הקריטית.
למעלה מ-30 מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות
ה-Super Van מצויד בחבילת בטיחות אקטיבית מקיפה, הכוללת למעלה מ-30 מערכות עזר מתקדמות לנהג (ADAS). חבילה זו, הדומה ברמתה לזו המצויה ברכבי פרימיום פרטיים, נועדה לסייע לנהג למנוע תאונות או להפחית את חומרתן. בין המערכות הבולטות ניתן למצוא:
- בקרת שיוט אדפטיבית חכמה (ACC): שומרת על מהירות קבועה ומרחק בטוח מהרכב שמלפנים, כולל יכולת עצירה מלאה וזינוק מחדש בפקקים.
- בלימת חירום אוטונומית (AEB): מזהה סכנת התנגשות חזיתית (ברכב, הולך רגל או רוכב אופניים) ומתריעה לנהג. במידת הצורך, המערכת בולמת את הרכב באופן אוטונומי.
- סיוע אקטיבי לסטייה מנתיב ושמירה על מרכז הנתיב: מתריעה על סטייה לא מכוונת מנתיב הנסיעה ואף מבצעת תיקוני היגוי קלים כדי לשמור את הרכב במרכז הנתיב.
- זיהוי כלי רכב ב"שטח מת" (BSD): מתריעה על הימצאות רכב ב"שטח המת" של המראות.
- שליטה אוטומטית באורות גבוהים: מחליפה אוטומטית בין אורות גבוהים לנמוכים למניעת סינוור נהגים אחרים.
- מערכת זיהוי תמרורים והתאמת מהירות: מזהה תמרורי מהירות ומציגה אותם בלוח המחוונים, לעיתים בשילוב עם בקרת השיוט.
- מערכת לזיהוי עייפות נהג: מנטרת את התנהגות הנהג ומזהה סימני עייפות, ומתריעה בהתאם.
- מצלמות היקפיות 360°: מספקות מבט "ממעוף הציפור" על סביבת הרכב, ומקלות על תמרונים בחניות ובמקומות צפופים.
- התראה על תנועה חוצה מאחור (RCTA): מתריעה על כלי רכב מתקרבים בעת נסיעה לאחור.
- התראה על פתיחת דלתות: מזהירה מפני פתיחת דלת כאשר רכב או רוכב אופניים מתקרבים מאחור.
כדאיות כלכלית מוכחת: חיסכון משמעותי מהקילומטר הראשון
תמחור תחרותי והטבות מס משמעותיות
אחד החסמים העיקריים למעבר לרכבים מסחריים חשמליים הוא לעיתים קרובות מחיר הרכישה הראשוני. גיאו מוביליטי ו-Farizon מודעות לכך, ותכננו את מחירי ה-Super Van בישראל כך שיהיו תחרותיים וישקפו יתרון כלכלי מול דגמי דיזל ובנזין מובילים באותה קטגוריה. המחיר ההתחלתי לדגם L2H1 בגרסת N1 (המתאימה לנהגים בעלי רישיון נהיגה B, עד 3.5 טון) נקבע על 272,990 ₪ (כולל מע"מ). תמחור זה מקרב את עלות הרכישה לזו של המתחרים המונעים בדלק מאובנים, ומאפשר לעסקים ליהנות מהחיסכון התפעולי המשמעותי החל מהיום הראשון.
בנוסף, ה-Super Van יוצע גם בתצורת N2 (מעל 3.5 טון ועד 12 טון, דורש רישיון C1), המעניקה הטבות מס משמעותיות לעסקים. הטבות אלו כוללות החזר מע"מ מלא על מחיר הרכישה, אפשרות לפחת מואץ המפחית את חבות המס בשנים הראשונות, וחשוב מכל – אפס שווי שימוש לעובד המחזיק ברכב. הטבות אלו הופכות את גרסת ה-N2 לאטרקטיבית במיוחד עבור ציי רכב וחברות המעוניינות למקסם את היתרונות הפיננסיים של המעבר לחשמל. הגמישות בין תצורות N1 ו-N2 מאפשרת לעסקים בכל גודל למצוא את הפתרון המתאים ביותר לצרכיהם ולמבנה הצי שלהם.
עלויות תפעול ותחזוקה נמוכות משמעותית
מעבר למחיר הרכישה התחרותי והטבות המס, היתרון הכלכלי המרכזי של ה-Super Van טמון בעלויות התפעול השוטפות הנמוכות באופן דרמטי בהשוואה לרכבי דיזל מקבילים. עלות ה"דלק" (חשמל) נמוכה בכ-66% ויותר בהשוואה לעלות הסולר, במיוחד בטעינה ביתית או במקום העבודה בשעות הלילה (תעו"ז). חיסכון זה מצטבר במהירות לאלפי שקלים בשנה, תלוי בנסועה השנתית. לדוגמה, בנסועה ממוצעת, החיסכון השנתי בעלויות האנרגיה בלבד יכול להגיע ואף לעבור את ה-15,000 ₪ לרכב בודד.
יתרון משמעותי נוסף הוא עלויות התחזוקה המופחתות. רכב חשמלי מכיל מספר נמוך משמעותית של חלקים נעים בהשוואה לרכב עם מנוע בעירה פנימית. אין צורך בהחלפת שמנים, מסננים, מצתים, מערכת פליטה מורכבת (כולל ממיר קטליטי ומסנן חלקיקים יקרים), ועוד. גם הבלאי על מערכת הבלימה נמוך יותר הודות למערכת הבלימה הרגנרטיבית, הממירה חלק מאנרגיית הבלימה לחשמל המוחזר לסוללה. הפחתה זו בעלויות התחזוקה השוטפת והתיקונים הפוטנציאליים לא רק חוסכת כסף, אלא גם מקטינה את זמני ההשבתה של הרכב ומגדילה את זמינותו לעבודה.

הרחבת ההיצע החשמלי: גם משאיות מצטרפות לחגיגה
Farizon H9E: המשאית החשמלית הראשונה של המותג בישראל
השקת ה-Super Van היא רק הצעד הראשון באסטרטגיה הרחבה של גיאו מוביליטי להחדרת פתרונות תחבורה מסחרית חשמלית לישראל תחת מותג Farizon. במקביל לוואן, החלה החברה בייבוא של משאיות חשמליות מתקדמות, ובראשן דגם ה-Farizon H9E. זוהי משאית חשמלית במשקל כולל של 8 טון, המיועדת בעיקר למשימות הפצה עירוניות ובינעירוניות קצרות. היא מציעה טווח נסיעה של עד 324 ק"מ (CLTC), קבינה (תא נהג) מודרנית ומאובזרת היטב, הכוללת גם היא מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות, ויכולות תמרון המותאמות לסביבה אורבנית.
הכנסת משאית ה-H9E לשוק הישראלי מדגישה את מחויבותה של גיאו מוביליטי ושל קונצרן Geely לקדם פתרונות תחבורה חשמלית בכל סגמנטי השוק המסחרי, החל מוואנים קלים ובינוניים ועד משאיות קלות ובעתיד אולי גם כבדות יותר. מהלך זה מספק פתרונות מקיפים לציי רכב ולחברות לוגיסטיקה המעוניינים להסב את כלל פעילותם לתחבורה נקייה ויעילה.
העוצמה הגלובלית של Geely ו-Farizon
ההצלחה של Farizon בסין והתרחבותה הגלובלית נשענות על הגב האיתן של קבוצת האם, Geely Holding Group. מדובר באחד מתאגידי הרכב הגדולים והמשפיעים בעולם, עם פעילות בלמעלה מ-80 מדינות, העסקה של כ-120,000 עובדים, ולמעלה מ-30 מרכזי ייצור, פיתוח ומחקר ברחבי העולם – בסין, שוודיה, בריטניה, גרמניה ועוד. פורטפוליו המותגים של הקבוצה מרשים ומגוון, וכולל שמות מוכרים כמו Volvo Cars, Polestar, Lotus, Lynk & Co, Zeekr, Smart, Proton וכמובן Geely Auto ו-Farizon.
בשנת 2024 רשמה הקבוצה צמיחה מרשימה של 22% ומסרה קרוב ל-3.34 מיליון כלי רכב ברחבי העולם. היא ממשיכה להתרחב גלובלית, עם כניסה ל-10 שווקים חדשים והרחבת פעילות באירופה, אמריקה הלטינית והמזרח התיכון. הקבוצה שואפת להגיע ליעד מכירות שאפתני של 5 מיליון רכבים עד שנת 2027, ולבסס את מעמדה כאחת מעשר יצרניות הרכב המובילות בעולם. רונן יבלון, מנכ"ל Geely ישראל, הדגיש את חשיבות המהלך: "השקת Farizon בישראל היא צעד חשוב במימוש החזון שלנו להעניק פתרונות מלאים ללקוחות גיאו מוביליטי בישראל. אנחנו גאים להרחיב את המהפכה החשמלית גם לתחום המסחרי. ה-Super Van מציג יתרונות משמעותיים של חיסכון תפעולי, טווח נסיעה ארוך, בטיחות מתקדמת ושמירה על הסביבה. אנו בטוחים כי ההצלחה שהשגנו בשוק הפרטי תתורגם גם לסגמנט החשמלי המסחרי."
סביבת נהג: נוחות וטכנולוגיה של רכב פרטי
חוויה דיגיטלית וקישוריות מתקדמת
חלפו הימים שבהם תא נהג של רכב מסחרי היה ספרטני ופונקציונלי בלבד. ה-Farizon Super Van מציע סביבת נהג מודרנית, טכנולוגית ונוחה, הדומה יותר לרכב פרטי מאשר לרכב עבודה מסורתי. במרכז הדשבורד ניצב מסך מולטימדיה גדול ומרשים בגודל 12.3 אינץ', המציע ממשק משתמש אינטואיטיבי וקל לתפעול. המערכת תומכת בקישוריות Apple CarPlay, המאפשרת שיקוף של אפליקציות נבחרות מהסמארטפון ישירות למסך הרכב, לניווט, מוזיקה, ותקשורת נוחה ובטוחה.
בנוסף, תא הנהג מצויד בשפע של חיבורי USB ו-Type C מודרניים, המאפשרים טעינה נוחה של מכשירים ניידים ושמירה על זמינות מלאה לאורך כל יום העבודה. מערכת הכניסה וההנעה ללא מפתח (Keyless) מוסיפה נופך של נוחות יומיומית, וחוסכת את הצורך לחפש את המפתח בכל פעם שעולים או יורדים מהרכב – יתרון משמעותי לנהגים המבצעים עצירות רבות במהלך היום, כמו שליחים או טכנאים.

נוחות מפנקת ליום עבודה ארוך
ההשקעה בנוחות הנהג ממשיכה גם בפרטים הקטנים שהופכים יום עבודה ארוך לנעים יותר. המושבים הקדמיים מציעים לא רק חימום לימי החורף הקרים, אלא גם אוורור לימי הקיץ החמים – פיצ'ר נדיר בסגמנט המסחרי, התורם משמעותית לנוחות הנהג והפחתת עייפות. גם גלגל ההגה מצויד בחימום, המנעים את הנהיגה בבקרים קרים.
מבחינת פתרונות אחסון פרקטיים, תא הנהג מציע תא אחסון שימושי הממוקם מתחת למושב הנוסע, המאפשר ארגון נוח של ציוד אישי, מסמכים או כלי עבודה קטנים. כל המרכיבים הללו יחד יוצרים סביבת עבודה שהיא לא רק יעילה ובטוחה, אלא גם נוחה ומזמינה, ומכירה בחשיבות רווחתו של הנהג.
סיכום: עידן חדש לרכב המסחרי בישראל
השקת ה-Farizon Super Van על ידי גיאו מוביליטי מסמנת נקודת מפנה פוטנציאלית בשוק הרכב המסחרי בישראל. הרכב מביא עמו שילוב חסר תקדים של יכולות טכניות מרשימות – טווח נסיעה מוביל, טעינה מהירה, נפח העמסה עצום וגמישות תפעולית – עם רמת בטיחות בלתי מתפשרת וסביבת נהג מתקדמת ונוחה. היתרונות הכלכליים הברורים, הנובעים מעלויות אנרגיה ותחזוקה נמוכות משמעותית, בשילוב עם תמחור תחרותי והטבות מס אטרקטיביות (בגרסת N2), הופכים את ה-Super Van לאלטרנטיבה משכנעת וריאלית לרכבי הדיזל המסורתיים.
המעטפת התומכת של גיאו מוביליטי, הכוללת שירות, אחריות, פתרונות טעינה ומימון, יחד עם הגיבוי של קונצרן Geely העולמי והצלחת המותג Farizon בסין, מבטיחים לא רק מוצר מצוין אלא גם שקט נפשי וביטחון ללקוחות העסקיים. על רקע הלחצים הסביבתיים והרגולטוריים הגוברים, והדרישה הגוברת ללוגיסטיקה נקייה ויעילה, ה-Farizon Super Van מגיע בזמן הנכון ומציע פתרון מקיף, בשל ומשתלם לעסקים בישראל המוכנים לאמץ את עתיד התחבורה החשמלית. נראה כי המהפכה החשמלית, שהחלה ברכבים הפרטיים, מאיצה כעת במלוא עוצמתה גם אל עורקי התחבורה המסחרית של ישראל.