smart פורצת דרך: רכב האמנות smart #3 Keith Haring ייחשף בשנגחאי ויחגוג את מורשתו של אייקון הפופ-ארט

שיתוף פעולה ייחודי בין יצרנית הרכב החדשנית למורשתו של אמן הרחוב המפורסם קית' הרינג מגיע לשיאו עם חשיפת דגם מחווה מרהיב בתערוכת הרכב הבינלאומית של שנגחאי 2025. לצד הרכב האמנותי, smart תציג גם דגמים חדשים וטכנולוגיות מתקדמות, המדגישים את חזונה לעתיד הניידות העירונית.


מפגש פסגה בין חדשנות רכב לאמנות אייקונית

עולם הרכב ועולם האמנות עומדים להתנגש בצורה מרהיבה וצבעונית, כאשר מותג הרכב הפרימיום החשמלי והחכם, smart, יחשוף שיתוף פעולה אמנותי חדש ומרגש. גולת הכותרת של שיתוף פעולה זה היא רכב האמנות smart #3 Keith Haring Art Car, שעתיד לערוך את הופעת הבכורה העולמית שלו בתערוכת הרכב הבינלאומית של שנגחאי 2025, שתיפתח ב-23 באפריל. יצירת אמנות ממונעת זו נועדה לחלוק כבוד לסגנון האמנות העירוני הדינמי והמשפיע של קית' הרינג, אמן אמריקאי שהפך לאגדה עוד בחייו, והיא תציג בגאווה את הדמויות המוכרות ואת פלטת הצבעים התוססת המזוהה עמו כל כך.

היוזמה הזו אינה רק גימיק שיווקי; היא משקפת את ה-DNA של המותג smart, שתמיד חרת על דגלו את ערכי היצירתיות המשותפת (co-creation) ושיתופי הפעולה האמנותיים. החיבור לקית' הרינג אינו מקרי – הוא מבטא את המהות העירונית של smart ואת השאיפה לאתגר מוסכמות, בדיוק כפי שהרינג עשה באמצעות אמנותו פורצת הדרך שהפכה את רחובות העיר לקנבס דינמי. כפי שמנדי ז'אנג, סמנכ"לית השיווק הגלובלית של smart, מציינת: "ב-smart, אנו שואפים לעורר השראה, מונחים על ידי האתוס שלנו 'open your mind'. שיתוף הפעולה הזה עם קית' הרינג מייצג את המיזוג המושלם בין המהות העירונית של המותג שלנו לאמנות רחוב אמיתית".


רכב האמנות smart #3 Keith Haring – חגיגה ויזואלית על גלגלים

עיצוב כמחווה לסגנון אורבני דינמי

רכב האמנות smart #3 Keith Haring הוא יותר מסתם רכב; הוא הצהרה ויזואלית נועזת וקנבס נייד המכבד את אחד האמנים המשפיעים ביותר של המאה ה-20. העיצוב החיצוני של הרכב מהווה אינטרפרטציה נאמנה לסגנונו הייחודי של הרינג, המתאפיין בקווים ברורים ושחורים, דמויות אנרגטיות ופשוטות למראה אך עמוקות במשמעותן, ושימוש בצבעים עזים ובולטים כמו אדום, צהוב וכחול. המטרה היא ללכוד את תמצית האמנות של הרינג – נגישה, אופטימית, ומלאת חיים – ולהעבירה אל הכביש. הדמויות האייקוניות שלו, כמו "התינוק הקורן" (Radiant Baby) או דמויות רוקדות, צפויות לכסות את מרכב הרכב, ולהפוך אותו ליצירת אמנות נעה שתמשוך תשומת לב ותעורר שיח בכל מקום אליו תגיע.

מעבר למראה החיצוני, הרכב מבוסס על ה-smart #3, קרוסאובר קופה חשמלי המייצג את הדור החדש של דגמי smart. הוא משלב עיצוב אווירודינמי ומודרני עם טכנולוגיה מתקדמת ותא נוסעים איכותי. הבחירה בדגם ה-#3 כבסיס לרכב האמנות מדגישה את החיבור בין העיצוב האקספרסיבי של הרינג לבין האופי הדינמי והצעיר של הרכב עצמו. חשוב לציין ש-smart כבר הודיעה כי גרסת ייצור סדרתי, בהשראת רכב האמנות, תהיה זמינה לרכישה מאוחר יותר השנה, מה שיאפשר לחובבי המותג והאמן להחזיק בפיסת היסטוריה עיצובית משלהם.

"Open Your Mind" – הפילוסופיה המשותפת של smart והרינג

שיתוף הפעולה בין smart למורשתו של קית' הרינג מושרש עמוק יותר מאסתטיקה משותפת; הוא נשען על ערכים ותפיסות עולם דומות. המוטו המרכזי של smart, "open your mind", מהדהד את גישתו של הרינג, שקרא תיגר על הגבולות המסורתיים של עולם האמנות והנגיש אותה לקהל הרחב במרחב הציבורי. שני הגופים חולקים חזון של הבאת יצירתיות למרחבים עירוניים, אתגור חשיבה קונבנציונלית ועידוד ביטוי עצמי. הרינג השתמש באמנותו כדי להעלות מודעות לנושאים חברתיים ואקטיביזם, והפך את רחובות העיר למרחב לדיאלוג והשפעה. בדומה, smart נולדה מתוך רצון לחשוב מחדש על ניידות עירונית, לאתגר את המוסכמות ולהביא רעיונות חדשים ללב העיר.

הרוח המשותפת הזו, המושתתת על פתיחות, יצירתיות והבאת השראה לחיי היומיום, היא ליבת האתוס של smart. כפי שהוסיפה מנדי ז'אנג: "גם smart וגם קית' הרינג חולקים חזון של הבאת יצירתיות למרחבים עירוניים וקריאת תיגר על חשיבה קונבנציונלית… שיתוף הפעולה הזה משקף את התשוקה העמוקה שלנו לאמנות, לסגנון חיים אורבני, ואת המחויבות שלנו ליצירת כלי רכב שהם לא רק אמצעי תחבורה, אלא ביטויים של אינדיבידואליות". הרכב הוא אפוא סמל לחיבור בין אמנות רחוב אותנטית לניידות חשמלית חכמה, המזמין את כולנו לחשוב אחרת, לחיות באומץ ולהביע את עצמנו בחופשיות.


חשיפה בתערוכת שנגחאי 2025 – הצצה לעתיד של smart

מעבר לרכב האמנות – הרחבת קו המוצרים וטכנולוגיות מתקדמות

בעוד שרכב האמנות smart #3 Keith Haring יהיה ללא ספק מוקד משיכה מרכזי בביתן smart בתערוכת שנגחאי, המותג ינצל את הבמה היוקרתית כדי להציג גם את קו המוצרים המורחב והמתפתח שלו. גולת כותרת נוספת תהיה ההשקה הרשמית בסין של שני דגמים מסדרת ה-smart #5, הקרוסאובר החשמלי הגדול והמתקדם ביותר של המותג עד כה: ה-smart #5 BRABUS וה-smart #5 Premium+ AWD. ההשקה מגיעה לאחר הבכורה העולמית המוצלחת של גרסת ה-BRABUS במילאנו, והיא מסמנת את כניסתה הרשמית של smart לסגמנט רכבי ה-SUV החשמליים הפרימיום בגודל בינוני.

גרסת ה-BRABUS, שפותחה בשיתוף פעולה עם סדנת השיפורים הגרמנית המפורסמת, צפויה להציע ביצועים ספורטיביים מרשימים, עיצוב אגרסיבי יותר ורמת אבזור גבוהה במיוחד. גרסת ה-Premium+ AWD (הנעה כפולה) תציע איזון בין ביצועים, יכולת אחיזה משופרת בתנאים מגוונים ורמת גימור ונוחות גבוהה. הצגת דגמים אלו מדגישה את האסטרטגיה של smart להרחיב את היצע הדגמים שלה ולפנות לקהלים חדשים, תוך שמירה על ערכי הליבה של חדשנות, עיצוב וטכנולוגיה. בנוסף לכלי הרכב עצמם, smart תציג גם את הטכנולוגיות המתקדמות שלה בתחום מערכות הסיוע המתקדמות לנהג (ADAS) ואת פתרונות תא הנוסעים החכמים והמקושרים שלה, כל זאת באווירה אמנותית ותוססת שתואמת את רוח המותג.

מסיבת עיתונאים וציפיות מהתערוכה

החשיפה הרשמית של רכב האמנות והדגמים החדשים תתקיים במסגרת מסיבת עיתונאים ייעודית של smart בתערוכת הרכב הבינלאומית של שנגחאי 2025. האירוע מתוכנן ל-23 באפריל, בין השעות 10:00 ל-10:20 בבוקר (שעון מקומי), ויתקיים בביתן החברה, מספר 4A03. תערוכת שנגחאי נחשבת לאחת מתערוכות הרכב החשובות והמשפיעות בעולם, ובחירתה כבמה לחשיפה מדגישה את החשיבות האסטרטגית של השוק הסיני עבור smart, במיוחד לאור האסטרטגיה הגלובלית "סין-אירופה, בית כפול" של החברה.

המבקרים בביתן smart בתערוכה יוכלו לחוות ממקור ראשון את השילוב הייחודי של אנרגיה, חדשנות ואמנות המאפיין את המותג. מעבר לצפייה מקרוב בדגמים החדשים וברכב האמנות המרהיב, הם יוכלו להתרשם מהטכנולוגיות המתקדמות המשולבות בכלי הרכב, כגון ממשקי משתמש אינטואיטיביים, צגים דיגיטליים גדולים, מערכות קישוריות מתקדמות, וחבילה מקיפה של מערכות בטיחות אקטיביות ופסיביות (ADAS). האווירה בביתן צפויה להיות "חיה ואמנותית", בהתאם למחווה לקית' הרינג ולרוח המותג הכללית, ולהציע חוויה רב-חושית המדגימה את הקסם והיכולות הטכנולוגיות של smart בעידן החדש שלה.


קית' הרינג – אמן הרחוב שהפך לסמל תרבות

מורשת אמנותית ואקטיביזם חברתי

קית' הרינג (1958-1990) הוא דמות אייקונית באמנות המודרנית, הידוע בעיקר בזכות עבודותיו התוססות והמשפיעות שחקרו נושאים של אקטיביזם, שינוי חברתי ומודעות ציבורית. הוא היה אחד הקולות הבולטים בסצנת האמנות של ניו יורק בשנות ה-80, דור של אמנים צעירים, יוצרי קולנוע, פרפורמרים ומוזיקאים שעבודתם הגיבה לתרבות הרחוב האורבנית. סגנונו הויזואלי, המושפע מגרפיטי, קומיקס ותרבות הפופ, מתאפיין בקווים גרפיים נקיים וזורמים, דמויות סכמטיות מלאות תנועה וצבעוניות עזה.

מה שהפך את הרינג לייחודי ופורץ דרך היה הסירוב שלו להגביל את אמנותו לחללי הגלריות המסורתיים. הוא האמין שאמנות צריכה להיות נגישה לכולם, ולכן הפך את המרחב הציבורי – קירות רכבת תחתית, חומות בניינים ושלטי חוצות – לקנבס שלו. עבודותיו עסקו לעיתים קרובות בנושאים טעונים כמו מלחמת הגרעין, אפרטהייד, סמים ומגפת האיידס, והן הצליחו להעביר מסרים מורכבים בצורה ישירה וויזואלית שדיברה לקהל רחב. מורשתו של הרינג ממשיכה להשפיע על אמנים, מעצבים ופעילים חברתיים ברחבי העולם, והדימויים האייקוניים שלו הפכו לחלק בלתי נפרד מהתרבות החזותית הגלובלית.

קרן קית' הרינג – המשך המורשת הפילנתרופית

בשנת 1988, בשיא הקריירה שלו, אובחן קית' הרינג כנשא HIV. שנה לאחר מכן, בשנת 1989, מתוך רצון להבטיח שהמורשת הפילנתרופית שלו תימשך גם לאחר מותו, הוא הקים את קרן קית' הרינג (Keith Haring Foundation). מטרת הקרן היא לשמר, להרחיב ולהגן על מורשת האמנות והאידיאלים של הרינג. הקרן פועלת בשני מישורים עיקריים: תמיכה בארגונים המסייעים לילדים במצוקה, ותמיכה בארגונים העוסקים בחינוך, מחקר וטיפול בתחום האיידס וה-HIV.

מאז הקמתה, הקרן העניקה מימון משמעותי למאות ארגונים ללא מטרות רווח ברחבי העולם, והיא ממשיכה להשתמש בדימויים האייקוניים של הרינג כדי לקדם מודעות ולגייס כספים למטרות חשובות אלו. שיתוף הפעולה עם smart, המנוהל באמצעות חברת Artestar LLC (סוכנות בינלאומית לרישוי מותגים וייעוץ המתמחה באמנות), הוא דוגמה לאופן שבו הקרן פועלת כדי לשמר את הרלוונטיות של הרינג ולהפיץ את מסריו לדורות חדשים, תוך יצירת הכנסות לתמיכה במטרותיה הפילנתרופיות. הפרויקט עם smart נעשה תוך שמירה קפדנית על ערכי האמן ומורשתו.


smart – חזון ניידות עירונית בעידן החשמלי

מהפכה קומפקטית למותג פרימיום גלובלי

המותג smart נולד בשנות ה-90 מתוך חזון לחקור ולמצוא את הפתרונות הטובים ביותר לניידות עירונית עתידית. הדגם המקורי, smart fortwo, חולל מהפכה בזמנו עם הקונספט הדו-מושבי האולטרה-קומפקטי שלו, שהיה אידיאלי לשימוש בערים צפופות. בשנת 2019, המותג הוקם מחדש באופן רשמי כמיזם משותף בין מרצדס-בנץ AG ו-Geely Holding Group, עם אסטרטגיית פיתוח גלובלית צופה פני עתיד המכונה "סין-אירופה, בית כפול". במסגרת זו, smart מחויבת להפוך למותג רכב פרימיום-חדש, מוביל בעולם, חכם וחשמלי לחלוטין.

השינוי האסטרטגי כלל חידוש מקיף של המותג, קו המוצרים והמודל העסקי. smart עברה ממיקוד בדגמים קומפקטיים לפיתוח והשקה של קו דגמי SUV חשמליים מתקדמים. האסטרטגיה ה"דו-ביתית" מתבטאת בכך שהמחקר והפיתוח ההנדסי של הדור החדש של כלי הרכב החשמליים מובל על ידי צוות ה-R&D של smart (עם דגש על יכולות הפיתוח בסין), בעוד שצוות העיצוב הגלובלי של מרצדס-בנץ מפקח על עיצוב כלי הרכב, מה שמבטיח שילוב של טכנולוגיה סינית מתקדמת עם איכות ועיצוב גרמניים. המותג פועל כעת תחת הסלוגן המעודכן "open your mind", המשקף מחויבות לאמץ מגוון מחשבות, תרבויות ואמונות, בגישה אופטימית ופתוחה, ולהפוך השראה למציאות באמצעות חדשנות.

עיצוב, טכנולוגיה ופורטפוליו מוצרים מורחב

קו המוצרים הנוכחי של smart מדגים את המהפך שעבר המותג. הוא כולל שלושה דגמי SUV חשמליים: ה-smart #1, קרוסאובר קומפקטי שהיה הדגם הראשון של העידן החדש; ה-smart #3, קרוסאובר קופה דינמי וספורטיבי יותר (שעליו מבוסס רכב האמנות); וה-smart #5 החדש, המסמן את כניסתו של המותג לסגמנט רכבי ה-SUV החשמליים הפרימיום בגודל בינוני התחרותי. הרחבת הפורטפוליו מאפשרת ל-smart לפנות לקהל לקוחות רחב יותר, כולל משפחות ולקוחות המחפשים רכב חשמלי מרווח ושימושי יותר, מבלי לוותר על העיצוב הייחודי והטכנולוגיה המתקדמת.

המעורבות של צוות העיצוב של מרצדס-בנץ ניכרת בשפת העיצוב המודרנית והנקייה של הדגמים החדשים, המשלבת קווים חלקים ופרופורציות מאוזנות עם אלמנטים ייחודיים למותג smart. תאי הנוסעים מציעים חווית פרימיום עם חומרים איכותיים, טכנולוגיות מתקדמות כמו צגים גדולים, מערכות בידור ומולטימדיה מחוברות, ועוזרות קוליות חכמות. הדגש על היות המותג "חכם" (smart) מתבטא גם בחבילות מקיפות של מערכות סיוע לנהג (ADAS) התורמות לבטיחות ולנוחות הנהיגה. המהלכים האחרונים, כולל שיתוף הפעולה עם מורשת קית' הרינג והשקת דגמים חדשים ומתקדמים, מצביעים על שאיפותיה של smart לבסס את מעמדה כשחקנית משמעותית וחדשנית בשוק הרכב החשמלי הגלובלי.


סיכום: אמנות, טכנולוגיה וניידות אורבנית נפגשים

השקת רכב האמנות smart #3 Keith Haring בתערוכת שנגחאי 2025 היא אירוע משמעותי המסמל יותר משיתוף פעולה עיצובי. זהו ביטוי לזהות המתפתחת של המותג smart, המשלב את מורשתו כיצרן רכבים עירוניים חדשניים עם שאיפותיו כמותג פרימיום חשמלי, טכנולוגי וגלובלי. החיבור למורשתו האמנותית והחברתית של קית' הרינג מחזק את ערכי היצירתיות, הפתיחות והחיבור למרחב האורבני של smart, ומציג את הרכב לא רק כאמצעי תחבורה, אלא גם כפלטפורמה לביטוי אישי ותרבותי.

לצד המחווה האמנותית, הצגת הדגמים החדשים מסדרת ה-#5 והדגמת הטכנולוגיות המתקדמות בתחומי ה-ADAS ותא הנוסעים, מדגישים את מחויבותה של smart לחדשנות וליצירת פתרונות ניידות מתקדמים ובטוחים לעתיד. תערוכת שנגחאי תהווה הזדמנות מצוינת עבור smart להציג את חזונה הכולל, המשלב עיצוב פורץ דרך, טכנולוגיה חכמה ורוח אמנותית, ולהזמין את העולם לאמץ את גישת ה-"open your mind" ולחוות את הדור הבא של הניידות העירונית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *