אחרי היעדרות ממושכת, פריסבי, יבואנית רנו, משיקה את הדור העדכני של האייקון המוטורי עם עיצוב נועז, טכנולוגיה מתקדמת ומנוע חסכוני – החל מ-124,990 ש"ח
שוק הרכב הישראלי מקבל היום זריקת מרץ מרעננת עם חזרתה של אחת המכוניות האהובות והמוכרות ביותר – רנו קליאו. פריסבי (Freesbe), היבואנית החדשה-ישנה של מותגי רנו ודאצ'יה, מסמנת את תחילתו של מהלך אסטרטגי רחב עם השקת הדור החמישי והמחודש של הקליאו, אייקון סופר-מיני שכבש את העולם מאז הצגתו הראשונה בשנת 1990 ומכר למעלה מ-16 מיליון יחידות ברחבי הגלובוס. ההשקה הנוכחית היא הסנונית הראשונה בסדרת השקות מתוכננות של דגמי רנו חדשים, שיכללו מגוון רחב של פתרונות הנעה – מבנזין יעיל, דרך היברידי מתקדם ועד לחשמל מלא.
הקליאו, שזכתה לפופולריות עצומה לאורך השנים בזכות שילוב מנצח של עיצוב, שימושיות ואמינות, חוזרת כעת לישראל בגרסה עדכנית ומלוטשת, המבטיחה להציב סטנדרטים חדשים בקטגוריית הסופר-מיני התחרותית. כפי שמציין רועי שחורי, מנכ"ל רנו-דאצ'יה בפריסבי: "לאחר היעדרות ארוכה, קליאו חוזרת לישראל בעיצוב עדכני, מאובזרת בטכנולוגיות מתקדמות, במטרה להוביל את הקטגוריה עם הצהרה עיצובית חזקה וסטנדרט חדש של שימושיות יומיומית". ההצלחה הבינלאומית המתמשכת של הקליאו נשענת על יכולתה הייחודית לפנות למגוון רחב של קהלים: צעירים נמשכים לעיצובה הדינמי ולטכנולוגיה העדכנית, משפחות מעריכות את המרווח, הבטיחות והחיסכון, וזוגות מבוגרים מוצאים בה נוחות תפעול וגישה נוחה.

עיצוב חיצוני – מהפכה ויזואלית בהשראת העתיד
השינוי הבולט ביותר בקליאו החדשה הוא ללא ספק החזית, שעוצבה מחדש לחלוטין ומציגה את שפת העיצוב העדכנית של רנו. במרכז הבמה ניצבות יחידות תאורה ראשיות בטכנולוגיית LED מלאה, הכוללות חתימת אור ייחודית ומרשימה בצורת חצי-מעוין (או חץ כפול), המעניקה לרכב נוכחות ויזואלית חזקה וזיהוי מיידי, הן ביום והן בלילה. עיצוב זה לא רק אסתטי, אלא גם משפר את הנראות ובטיחות הנהיגה.
הגריל הקדמי הורחב והונמך משמעותית, והוא משלב דפוס תלת-ממדי מורכב המעניק עומק ותחכום. סמל ה"מעוין" המפורסם של רנו מופיע במרכז בגוון כרום מוברש, ומשתלב באופן הרמוני עם הקווים החדים והנקיים הזורמים מהפגוש הקדמי, דרך מכסה המנוע ולאורך צדי הרכב. עיצוב זה יוצר מראה דינמי, אסרטיבי ובוגר יותר מבעבר, המשדר איכות ויוקרה.
מבט מהצד חושף פרופיל זורם ומוכר, אך עם עדכונים המשדרגים את המראה הכללי. חישוקי סגסוגת קלה חדשים בקוטר 16 אינץ', בעיצוב גיאומטרי מודרני ודו-גווני (בדגם ה-Evolution המוצג), ממלאים היטב את בתי הגלגלים. קשתות הגלגלים עצמן הודגשו והורחבו קלות, ותורמות לתחושה של רכב יציב ורחב יותר על הכביש. קו המותניים הגבוה וידיות הדלתות האחוריות המוסתרות בקורות ה-C נשמרו, אלמנט עיצובי שהפך למזוהה עם הקליאו ותורם למראה דמוי-קופה.
החלק האחורי של הקליאו החדשה נותר נאמן לקווים המוכרים של הדור החמישי, אך זוכה לעדכונים עדינים ומדויקים. הפנסים האחוריים משלבים כעת טכנולוגיית LED מלאה עם גרפיקה פנימית מחודשת, המדגישה את רוחב הרכב. הפגוש האחורי עוצב מחדש עם קווים נקיים יותר ודיפיוזר תחתון מרומז, וסמל רנו החדש והמודרני מוטבע במרכז דלת תא המטען. העיצוב הכולל מאוזן, אלגנטי ומשדר תחושת איכות גבוהה.

תא נוסעים טכנולוגי, איכותי וממוקד בנהג
פנים הרכב של הקליאו החדשה מציג קפיצת מדרגה משמעותית באיכות החומרים, בעיצוב ובעיקר בטכנולוגיה. סביבת הנהג עוצבה מחדש מתוך מחשבה על ארגונומיה, פונקציונליות וחווית משתמש אינטואיטיבית. במרכז הקונסולה ניצב מסך מגע צבעוני בגודל 7 אינץ', המריץ את מערכת המולטימדיה EASY LINK של רנו. מערכת זו מציעה ממשק גרפי ברור וידידותי למשתמש, וחשוב מכך – תמיכה מלאה וקווית ב-Apple CarPlay™ ו-Android Auto™, המאפשרת שיקוף של אפליקציות נבחרות מהסמארטפון ישירות למסך הרכב.
לצד מסך המגע, רמת הגימור Evolution כוללת גם לוח מחוונים דיגיטלי חלקי או מלא (בהתאם למפרט הסופי שיגיע לישראל), המציג את נתוני הנהיגה החיוניים בצורה ברורה וניתנת להתאמה אישית. גלגל ההגה מצופה בחומר נעים למגע וכולל פקדים לשליטה על מערכת השמע, בקרת השיוט ומחשב הדרך, המאפשרים תפעול נוח ובטוח מבלי להסיר את הידיים מההגה.
אחד השיפורים המורגשים ביותר בתא הנוסעים הוא איכות החומרים וההרכבה. רנו השקיעה רבות בשימוש בחומרים רכים ונעימים למגע באזורים הבאים במגע תדיר עם הנהג והנוסעים, כמו דיפון הדלתות וחלקו העליון של הדשבורד. המושבים בדגם ה-Evolution מרופדים בבד איכותי ועמיד, כאשר חלק מהחומרים המשמשים בריפוד ובדיפון מקורם בחומרים ממוחזרים, כחלק מהמחויבות של רנו לקיימות סביבתית.
העיצוב הפנימי נקי ומודרני, עם דגש על קווים אופקיים המעניקים תחושת מרחב. פתחי המיזוג מעוצבים בצורה אלגנטית, ותאורת אווירה עדינה (ייתכן ותהיה זמינה ברמות גימור גבוהות יותר) מוסיפה לתחושה היוקרתית. רנו גם הקדישה מחשבה לשימושיות היומיומית, עם שילוב של פתרונות אחסון חכמים, כולל תאים בדלתות, מחזיקי כוסות ותא כפפות מרווח. הנגישות למתגים ולפקדים השונים שופרה, והתפעול הכללי של מערכות הרכב נוח ואינטואיטיבי.

הנעה יעילה ואיזון מושלם בין ביצועים לנוחות
בשלב ההשקה הראשוני, הקליאו החדשה מוצעת בישראל עם יחידת הנעה אחת: מנוע טורבו-בנזין TCe שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר. מנוע זה, המוכר מדגמים אחרים של הקונצרן, מציע שילוב אופטימלי בין ביצועים זריזים לצריכת דלק נמוכה. למרות שההספק ונתוני המומנט הספציפיים לשוק הישראלי טרם פורסמו רשמית במידע הראשוני, מנועים מסוג זה לרוב מייצרים סביב 90-100 כוחות סוס ומומנט נאה הזמין מסל"ד נמוך, הודות למגדש הטורבו.
המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה (CVT) או רובוטית כפולת מצמדים (EDC) – יש לבדוק את המפרט הסופי. תמסורת זו מבטיחה העברות הילוכים חלקות ותגובה מהירה, התורמות לחוויית נהיגה נעימה וליעילות בצריכת הדלק. שילוב זה הופך את הקליאו החדשה לבחירה אידיאלית הן לנהיגה עירונית צפופה, שם נדרשת זריזות ותגובתיות, והן לנסיעות בינעירוניות, בהן החיסכון בדלק בא לידי ביטוי.
מהנדסי רנו הקדישו תשומת לב רבה לכיול השלדה ומערכות המתלים של הקליאו החדשה, במטרה להשיג איזון מושלם בין התנהגות כביש דינמית ובטוחה לבין נוחות נסיעה גבוהה. מערכת ההיגוי כוילה מחדש על מנת לספק תחושת דיוק ושליטה משופרת, עם משקל נכון ותגובה ליניארית לפקודות הנהג.
המתלים (מקפרסון מלפנים וקורת פיתול מאחור, כמקובל בקטגוריה) עברו כיול מחדש כדי לספוג בצורה יעילה יותר שיבושים ומהמורות בכביש, תוך שמירה על ריסון טוב של תנודות המרכב. התוצאה היא מכונית המציעה יציבות כיוונית מרשימה במהירויות גבוהות ובפניות, יחד עם נוחות נסיעה טובה גם בנסיעה איטית על כבישים משובשים. בידוד הרעשים שופר אף הוא, ותורם לחוויית נסיעה שקטה ונינוחה יותר.
בטיחות אקטיבית ופסיבית כסטנדרט
הבטיחות עמדה בראש סדר העדיפויות של רנו בעת פיתוח הקליאו החדשה. כבר מרמת הגימור הבסיסית Evolution, המכונית מגיעה מצוידת בחבילה מקיפה של מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות (ADAS – Advanced Driver Assistance Systems). חבילה זו כוללת, בין היתר, מערכת בלימה אוטונומית בעת חירום (AEBS – Autonomous Emergency Braking System), המסוגלת לזהות כלי רכב והולכי רגל ולבלום את הרכב באופן אוטונומי כדי למנוע התנגשות או להפחית את חומרתה.
בנוסף, הקליאו מצוידת במערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה (Lane Keeping Assist), המתריעה על סטייה מהנתיב ואף מסוגלת לתקן את היגוי הרכב בעדינות כדי להחזירו למרכז הנתיב. מערכת זיהוי תמרורים (Traffic Sign Recognition) מציגה לנהג את התמרורים הרלוונטיים (כגון מגבלות מהירות) בלוח המחוונים, ומערכת התרעה על ערנות הנהג (Driver Attention Alert) מזהה סימני עייפות וממליצה לנהג לקחת הפסקה.
מעבר למערכות האקטיביות, הקליאו החדשה בנויה על פלטפורמת CMF-B המודרנית של קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי. פלטפורמה זו תוכננה תוך שימוש נרחב בפלדה בעלת חוזק מתיחה גבוה, המקנה למרכב קשיחות מבנית מעולה. קשיחות זו תורמת לא רק להתנהגות כביש משופרת, אלא גם מספקת הגנה מיטבית לנוסעים במקרה של תאונה, על ידי יצירת "כלוב בטיחות" סביב תא הנוסעים.
הקליאו מצוידת גם במערך מלא של כריות אוויר (קדמיות, צדיות ווילונות), חגורות בטיחות עם קדמנים ומגבילי עומס, ועיגוני ISOFIX להתקנה בטוחה של מושבי בטיחות לילדים במושבים האחוריים. כל אלו, בשילוב המערכות האקטיביות, נועדו להעניק לנהג ולנוסעים שקט נפשי וביטחון מרבי בכל נסיעה, ולהגן לא רק עליהם אלא גם על משתמשי הדרך האחרים סביבם.

מחיר, זמינות ומבט לעתיד
כאמור, רנו קליאו החדשה מושקת בישראל בשלב ראשון ברמת גימור אחת – Evolution. רמת גימור זו מציעה חבילת אבזור נאה הכוללת את מערכת המולטימדיה עם מסך 7 אינץ' וקישוריות מלאה, חישוקי 16 אינץ', פנסי LED מלאים, בקרת אקלים (ככל הנראה ידנית או דיגיטלית בסיסית), חיישני חניה אחוריים (ייתכן) ואת כל מערכות הבטיחות המתקדמות שפורטו.
מחירה של גרסת ה-Renault Clio 1.0L Evolution נקבע על 124,990 ש"ח. לקוחות המעוניינים בצבע מטאלי יידרשו לתוספת תשלום של 1,500 ש"ח. מחיר זה ממקם את הקליאו בלב קטגוריית הסופר-מיני בישראל, ומציב אותה בתחרות ישירה מול דגמים פופולריים אחרים. הזמינות היא מיידית, והרכבים הראשונים כבר ממתינים ללקוחות באולמות התצוגה של רנו ברחבי הארץ.
חשוב לציין כי רמת הגימור Evolution היא רק ההתחלה. בפריסבי מדגישים כי "בקרוב מאד נכריז על רמות ותצורות נוספות". ניתן לשער כי בעתיד הקרוב נראה בישראל גם רמות גימור מאובזרות יותר של הקליאו, שעשויות לכלול מסך מגע גדול יותר (9.3 אינץ'), לוח מחוונים דיגיטלי מלא (10 אינץ'), בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, ריפודים משודרגים, חישוקים גדולים יותר, ואולי אף את גרסת ה-E-Tech ההיברידית המצליחה של הקליאו, המציעה חיסכון משמעותי בדלק.
השקת הקליאו מסמלת, כאמור, את תחילתו של פרק חדש ומרגש עבור מותג רנו בישראל תחת היבואנית פריסבי. המהלך הרחב המתוכנן לשנה הקרובה יכלול השקה של דגמים נוספים במגוון קטגוריות ועם מגוון יחידות הנעה, במטרה להחזיר את רנו למרכז הבמה בשוק הרכב המקומי ולהציע לקהל הישראלי מגוון רחב של פתרונות תחבורה מודרניים, יעילים ובטוחים.
חזרתה של רנו קליאו החדשה לישראל היא בשורה משמחת לחובבי המותג ולקטגוריית הסופר-מיני כולה. עם עיצוב חיצוני נועז ומרשים, תא נוסעים טכנולוגי ואיכותי, יחידת הנעה מודרנית ויעילה וחבילת בטיחות מקיפה כסטנדרט, הקליאו החדשה מציעה חבילה אטרקטיבית במחיר תחרותי. היא שומרת על התכונות שהפכו אותה לאהובה לאורך השנים – שימושיות, נוחות ופנייה לקהל רחב – ומוסיפה להן מימד של תחכום, טכנולוגיה ועיצוב עדכני. ההשקה הנוכחית, אף שמתחילה עם רמת גימור אחת, מסמנת את כוונותיה הרציניות של פריסבי להחזיר את רנו למקומה הראוי בשוק הישראלי, והקליאו החדשה היא ללא ספק כלי הנשק הנכון לפתוח איתו את המערכה.