קבוצת לובינסקי, יבואנית מותגי הרכב פיג'ו, סיטרואן, אופל, DS, MG ו-IM בישראל, הכריזה היום (שני, 12 במאי 2025) על השקת הדור השני והחדש לחלוטין של ה-MG HS. רכב הפנאי הפופולרי, שבדורו הראשון קבע שיא מכירות בקטגוריה עם 9,146 יחידות שנמסרו, עובר מהפך מקיף ומציג שדרוג משמעותי בכל היבט – החל משלדה חדשה ומודרנית, דרך עיצוב חיצוני ופנימי עדכניים, וכלה בהיצע של שלוש יחידות הנעה מתקדמות, כולל גרסת PHEV עם טווח חשמלי מרשים. ה-HS החדש מבטיח להמשיך את מורשת קודמו ולהציב רף חדש של איכות, טכנולוגיה ותמורה.
הדור החדש של ה-MG HS אינו רק מתיחת פנים, אלא רכב שתוכנן מחדש מהיסוד. הוא מבוסס על שלדה עדכנית שאיפשרה לא רק שיפור בהתנהגות הכביש ובבטיחות, אלא גם צמיחה משמעותית בממדים. כל אלו נועדו להעצים את חווית הנסיעה, להגדיל את מרחב המחיה בתא הנוסעים ולהציע עיצוב חיצוני דינמי ובולט יותר, התואם את שפת העיצוב העדכנית של MG.

קפיצת מדרגה עיצובית וממדית
ה-MG HS החדש מציג גידול ניכר בממדיו החיצוניים, הנובע ישירות מהשימוש בשלדה החדשה והגדולה יותר. אורכו הכולל של הרכב עומד כעת על 467 סנטימטרים, המהווים תוספת של 9.6 סנטימטרים משמעותיים בהשוואה לדור היוצא. רוחבו צמח ב-1.4 סנטימטרים ל-189 סנטימטרים, בעוד גובהו נותר זהה ועומד על 166.5 סנטימטרים. השינוי המשמעותי ביותר נרשם בבסיס הגלגלים, שגדל ב-4.5 סנטימטרים ונמתח כעת על פני 276.7 סנטימטרים.
הצמיחה בממדים אלו אינה קוסמטית בלבד, אלא מתורגמת ישירות לתא נוסעים מרווח יותר, המציע נוחות משופרת לכלל הנוסעים, הן מלפנים והן מאחור. מרווח הברכיים והכתפיים שופר, ותחושת המרחב הכללית בתא הנוסעים מועצמת. בנוסף, נפח תא המטען צפוי גם הוא ליהנות מהגידול בממדים, מה שהופך את ה-HS החדש לשימושי ופונקציונלי אף יותר למשפחות ולנסיעות ארוכות.

עיצוב חיצוני דינמי ומודרני
הדור השני של ה-HS מאמץ את שפת העיצוב העדכנית והנועזת של מותג MG. חזית הרכב כוללת שבכה קדמית רחבה ודומיננטית, המעניקה לרכב נוכחות מרשימה על הכביש. מכסה המנוע עוצב מחדש וכולל קימורים ופסי זרימה המדגישים את הדינמיות של הרכב. יחידות התאורה, מלפנים ומאחור, מודרניות ומשלבות טכנולוגיית LED, כאשר הפנסים הקדמיים צרים ומלוכסנים, והפנסים האחוריים מעוצבים באופן התורם למראה הרחב והיציב של הרכב.
במבט מהצד, קו הגג המשתפל קלות לאחור, יחד עם חישוקי סגסוגת מעוצבים (עד 19 אינץ' בחלק מהגרסאות), מעניקים ל-HS פרופיל ספורטיבי ואלגנטי. קווי המתאר החדים והמשטחים הנקיים משלימים הופעה כללית רעננה, דינמית ומתוחכמת, המיישרת קו עם המתחרים המובילים בסגמנט רכבי הפנאי הקומפקטיים (C-SUV). בגרסת ה-PHEV אף מתווספות מדרגות צד, המשדרגות את המראה והנוחות.
תא נוסעים מפנק וטכנולוגי
פתיחת הדלתות הרחבות של ה-MG HS החדש חושפת תא נוסעים שעוצב מחדש לחלוטין, תוך שימת דגש על איכות חומרים, הנדסת אנוש מתקדמת ושילוב טכנולוגיות חדשניות. המושבים עוצבו מחדש במבנה ארגונומי לתמיכה מיטבית, והם מציגים פיסול פנימי אלגנטי. לקוחות יוכלו לבחור בין שני סוגי גימורי פנים: ריפוד דמוי עור בצבע שחור עם תפרים כתומים, הכלול במחיר הרכב, או ריפוד דמוי עור בצבע חום בהיר, המוצע בתוספת תשלום של 1,555 שקלים.
הקונסולה המרכזית עוצבה מחדש והיא כוללת פקדים נגישים ואינטואיטיביים. איכות ההרכבה והחומרים שודרגה, עם שימוש נרחב בחומרים רכים למגע ובדיפונים איכותיים, המעניקים תחושה יוקרתית ונעימה יותר. חלל הפנים מציע גם מגוון פתרונות אחסון חכמים, המחזקים את השימושיות היומיומית של הרכב.

טכנולוגיה מתקדמת וממשק משתמש
גולת הכותרת הטכנולוגית בתא הנוסעים היא ללא ספק הדשבורד החדש, הכולל צמד מסכים דיגיטליים מרשימים בגודל 12.3 אינץ' כל אחד. מסך אחד משמש כלוח מחוונים דיגיטלי מלא, הניתן להתאמה אישית ומציג מגוון רחב של נתוני נהיגה ומידע ממערכות הרכב. המסך השני, הממוקם במרכז הדשבורד, משמש כמערכת מולטימדיה מתקדמת, השולטת על מערכות השמע, הניווט, הקישוריות לסמארטפונים (Apple CarPlay ו-Android Auto) ופונקציות רכב נוספות.
לנהג ניתנת האפשרות לבחור בין שלושה מצבי תצוגה אישיים ושתי ערכות נושא שונות, המשנות את תפקוד המסכים והמידע המוצג בהם, ומאפשרות התאמה אישית של חוויית המשתמש. בנוסף, הרכב מצויד במשטח טעינה אלחוטי לטלפונים ניידים, ארבעה שקעי USB לנוחות כלל הנוסעים, ומערכת הפעלה קולית לשליטה על פונקציות שונות ללא צורך בהסרת הידיים מההגה.
בחירה מורחבת: שלוש יחידות הנעה מתקדמות
אחד החידושים המשמעותיים ביותר ב-MG HS החדש הוא האפשרות, לראשונה בישראל, לבחור מבין שלוש יחידות הנעה שונות, המותאמות לצרכים ולהעדפות מגוונות של לקוחות. כל אחת מהגרסאות מציעה שילוב ייחודי של ביצועים, יעילות וטכנולוגיה, תוך שמירה על חווית נהיגה מהנה וחלקה.
היצע יחידות ההנעה מדגיש את המחויבות של MG לספק פתרונות תחבורה מודרניים, החל ממנוע בנזין-טורבו יעיל, דרך מערכת היברידית-טורבו מתקדמת, ועד לגרסת פלאג-אין הייבריד (PHEV) המציעה טווח נסיעה חשמלי משמעותי ויכולת טעינה מהירה.
גרסת בנזין טורבו: יעילות וביצועים מאוזנים
יחידת ההנעה הראשונה והבסיסית בהיצע היא מנוע בנזין מוגדש טורבו בנפח 1.5 ליטר. מנוע זה מפיק 170 כוחות סוס ב-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 28 קג"מ, הזמין כבר מסל"ד נמוך. הכוח מועבר לגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים בעלת 7 מהירויות, המבטיחה העברות הילוכים מהירות וחלקות.
בזכות שילוב זה, גרסת הבנזין טורבו של ה-HS החדש מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 9.6 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 195 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת, על פי נתוני היצרן (בתקן WLTP), עומדת על 7.6 ליטר ל-100 קילומטרים. גרסה זו מיועדת למי שמחפש את השילוב המוכר של מנוע בנזין עם ביצועים נאותים ועלות רכישה נגישה יחסית.
הגרסה ההיברידית-טורבו: שילוב של כוח וחיסכון
הגרסה השנייה היא היברידית-טורבו, המשלבת את אותו מנוע בנזין 1.5 ליטר טורבו (בכיול שונה, המפיק 143 כ"ס ב-5,500 סל"ד ו-23.4 קג"מ) עם מנוע חשמלי חזק. המנוע החשמלי תורם 198 כוחות סוס נוספים ומומנט של 34.6 קג"מ, כך שההספק המשולב של המערכת ההיברידית עומד על 224 כוחות סוס מרשימים. מערכת זו כוללת סוללה קטנה יחסית בקיבולת של 1.83 קווט"ש, הנטענת בעיקר באמצעות מנוע הבנזין המתפקד גם כגנרטור, וכן באמצעות בלימה רגנרטיבית.
הכוח מועבר לגלגלים באמצעות תיבת הילוכים ייחודית המשלבת את המנוע החשמלי ושני הילוכים פיזיים למנוע הבנזין, מה שמבטיח ניצול אופטימלי של שני המנועים. גרסה זו מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 7.9 שניות זריזות, ומגיעה למהירות מרבית של 190 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת, לפי נתוני היצרן, עומדת על 5.5 ליטר ל-100 ק"מ בלבד, מה שהופך אותה לחסכונית משמעותית מגרסת הבנזין, תוך שמירה על ביצועים עדיפים.
גרסת ה-PHEV: הטובה משני העולמות עם טווח חשמלי מרשים
הגרסה הבכירה והמתקדמת ביותר היא גרסת ה-PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle), המציעה שילוב אופטימלי בין ביצועים חזקים, טווח נסיעה חשמלי שימושי וחיסכון משמעותי בעלויות התפעול. מערכת ההנעה משלבת את מנוע הבנזין המוכר מהגרסה ההיברידית (1.5 ליטר טורבו, 143 כ"ס, 23.4 קג"מ) עם מנוע חשמלי בהספק של 184 כ"ס ומומנט של 34.6 קג"מ. ההספק המשולב של מערכת זו עומד על 272 כוחות סוס ומומנט משולב של 37.2 קג"מ.
גרסה זו מצוידת בסוללת ליתיום-יון גדולה בקיבולת של 21.4 קווט"ש, המאפשרת טווח נסיעה מרשים של 109 קילומטרים על טהרת החשמל בלבד (לפי תקן WLTP). טעינת הסוללה מתבצעת באמצעות מטען פנימי משודרג בהספק של 6.6 קילוואט (לעומת 3.7 קילוואט בדור הקודם), המאפשר טעינה מלאה של הסוללה מעמדת טעינה ביתית או ציבורית תוך 3 שעות ו-24 דקות בלבד. הביצועים של גרסת ה-PHEV הם הטובים ביותר בהיצע, עם תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 6.8 שניות ומהירות מרבית של 190 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת המשוקללת (בנזין וחשמל) עומדת על 0.5 ליטר ל-100 ק"מ בלבד. גם כאשר הסוללה החשמלית מתרוקנת, צריכת הדלק של מנוע הבנזין נותרת חסכונית יחסית ועומדת על 5.8 ליטר ל-100 ק"מ. הטווח המשולב, עם סוללה טעונה במלואה ומכל דלק מלא, מגיע לכ-1,000 קילומטרים, ועלות האנרגיה המשולבת מוערכת בכ-40 אגורות לקילומטר.
אבזור עשיר ובטיחות ללא פשרות
כל גרסאות ה-MG HS החדש, ללא קשר ליחידת ההנעה הנבחרת, יוצעו בישראל ברמת אבזור יחידה ועשירה במיוחד – LUXURY. רמת גימור זו כוללת מפרט מקיף של אביזרי נוחות, טכנולוגיה ובטיחות, המציבים את ה-HS כמתחרה אטרקטיבי במיוחד בקטגוריה.
האבזור הנרחב נועד להעניק חווית נהיגה ושהות ברכב ברמה גבוהה, תוך מתן דגש על קישוריות, נוחות תפעול ומראה יוקרתי. MG שמה דגש גם על חווית המשתמש הדיגיטלית, עם אפליקציה ייעודית המרחיבה את יכולות השליטה והמידע על הרכב.
רמת אבזור LUXURY כסטנדרט
מפרט האבזור של רמת ה-LUXURY כולל, בין היתר, את אפליקציית MG iSmart. אפליקציה זו מאפשרת שליטה מרחוק על מגוון פונקציות ברכב, כגון נעילה ופתיחה של הדלתות, איתור מיקום הרכב, קבלת חיווי על רמת הדלק, טווח הנסיעה ולחץ האוויר בצמיגים, תכנון מסלול נסיעה בניווט ושליחתו לרכב, והפעלה מוקדמת של בקרת האקלים (בגרסאות ההיברידית וה-PHEV) וחימום המושבים. עוד ברשימת האבזור: מערך של 4 מצלמות היקפיות ליצירת תצוגת "מבט על" (360 מעלות) המסייעת בחניה ובתמרונים צפופים, שלושה מצבי נהיגה לבחירה (בגרסת ה-PHEV: חיסכון, רגיל, ספורט), מערכת כניסה והתנעה ללא מפתח, צמד מסכי ה-12.3 אינץ' שהוזכרו, משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון, מושבים קדמיים עם כוונון חשמלי וזיכרונות למושב הנהג, דלת תא מטען חשמלית (עם פתיחה באמצעות חיישן רגל בגרסאות ההיברידית וה-PHEV), מערכת הפעלה קולית, ארבעה שקעי USB, חישוקי סגסוגת בקוטר 19 אינץ', ומדרגות צד (בגרסת ה-PHEV).
האבזור העשיר אינו מסתכם רק בטכנולוגיה ונוחות. הוא כולל גם פריטים המשדרגים את המראה והתחושה בתא הנוסעים, כגון תאורת אווירה, הגה מצופה עור, וגג שמש פנורמי (בכפוף למפרט המקומי הסופי). כל אלו יחד יוצרים חבילה אטרקטיבית המציעה תמורה גבוהה למחיר.
מערך בטיחות מקיף עם 5 כוכבי Euro NCAP
ה-MG HS החדש לא מתפשר גם בתחום הבטיחות, והוא מגיע עם מערך מקיף של מערכות בטיחות אקטיביות ופסיביות, אשר זיכו אותו, בין היתר, בציון המרבי של 5 כוכבים במבחני הריסוק המחמירים של ארגון Euro NCAP. המפרט כולל 7 כריות אוויר (כולל כרית אוויר מרכזית בין הנהג לנוסע מלפנים) ומגוון רחב של מערכות סיוע מתקדמות לנהג (ADAS).
בין המערכות הבולטות ניתן למצוא: התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה עם סיוע אקטיבי בהיגוי לשמירה על הנתיב, התרעה על הימצאות רכב בשטח המת של שדה הראיה עם התרעה על רכב המגיע מאחור בעת מעבר נתיב, התרעת עייפות נהג והתרעת הסחת דעת, התרעה על הימצאות רכב בעת פתיחת דלתות, מערכת למניעת סנוור והחלפה אוטומטית בין אורות גבוהים לנמוכים, מערכת ניטור מרחק מלפנים עם התרעת התנגשות ובלימת חירום אקטיבית, התרעת התנגשות מאחור, התרעה ובלימה אוטונומית בזיהוי תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית הפועלת עד עצירה מוחלטת וכוללת סיוע בזחילה בפקקי תנועה, מערכת לתיקון מיקום בנתיב בחירום, זיהוי תמרורים עם אפשרות להתאמת מהירות הרכב במגביל המהירות באופן אוטומטי, ועוד.
אחריות ומחירים
ה-MG HS החדש ישווק בישראל עם חבילת אחריות מורחבת, מהארוכות בסגמנט, המעידה על האמון של היצרן והיבואן במוצר. גרסת הבנזין-טורבו תוצע עם אחריות יצרן ל-5 שנים או 150,000 קילומטרים, לפי המוקדם מביניהם. הגרסאות ההיברידית וה-PHEV ייהנו מאחריות מקיפה אף יותר, עם 7 שנים או 150,000 קילומטרים לרכב, ולסוללת המתח הגבוה תינתן אחריות של 8 שנים או 150,000 קילומטרים, לפי המוקדם מביניהם.
תנאי אחריות אלו מעניקים שקט נפשי לרוכשים ומחזקים את האטרקטיביות של הדגם בשוק הישראלי התחרותי. המחירים, כפי שנמסרו על ידי לובינסקי, משקפים את התמורה הגבוהה שמציע ה-HS החדש ביחס למתחריו.
מחירון הדגמים השונים
מחירי ה-MG HS החדש בישראל, החל מה-12 במאי 2025, הם כדלקמן:
- MG HS 1.5 טורבו-בנזין LUXURY: החל מ-172,888 שקלים.
- MG HS 1.5 טורבו היברידי LUXURY: החל מ-192,888 שקלים.
- MG EHS PHEV LUXURY: החל מ-202,888 שקלים.
תוספות אפשריות כוללות צבע מטאלי (פרט לצבעי אדום וכחול סטנדרטיים) בעלות של 1,888 שקלים, וריפוד דמוי עור בצבע חום בהיר בעלות של 1,555 שקלים. מחירים אלו ממצבים את ה-HS כבחירה תחרותית מאוד בקטגוריית רכבי הפנאי, במיוחד בהתחשב ברמות האבזור והטכנולוגיה הגבוהות המוצעות כסטנדרט בכל הגרסאות.
סיכום
השקת הדור השני של ה-MG HS בישראל מסמנת אבן דרך משמעותית עבור מותג MG תחת כנפיה של קבוצת לובינסקי. עם עיצוב חיצוני ופנימי חדשים לחלוטין, ממדים שגדלו לטובת מרווח פנים משופר, ושלוש יחידות הנעה מתקדמות לבחירה – כולל גרסת PHEV עם טווח חשמלי מרשים של 109 ק"מ – ה-HS החדש מציב את עצמו כשחקן מרכזי ומוביל בקטגוריית ה-SUV התחרותית. רמת האבזור הגבוהה (LUXURY) כסטנדרט בכל הדגמים, מערך בטיחות מקיף שזכה לציון של 5 כוכבים ב-Euro NCAP, ותנאי אחריות נדיבים, הופכים את ה-HS החדש לחבילה אטרקטיבית במיוחד. נראה כי ב-MG ובקבוצת לובינסקי מכוונים גבוה, ושואפים לא רק לשחזר את הצלחת הדור הקודם, אלא אף להתעלות עליה, ולהציע לקהל הישראלי רכב פנאי מודרני, מאובזר, בטוח ובעל תמורה גבוהה למחיר.