עידן חדש של יוקרה חשמלית: Audi Q6 e-tron Sportback נוחת בישראל

כחצי שנה לאחר שנחשפה לראשונה משפחת ה-Q6 e-tron, מודיעה צ'מפיון מוטורס, יבואנית Audi לישראל, על הרחבת ההיצע עם הגעתן של גרסאות ה-Sportback המרהיבות. דגמים אלו, המשלבים עיצוב קופה-ספורטיבי עם הטכנולוגיה החשמלית המתקדמת ביותר של המותג, מציבים רף חדש של ביצועים, טווח וחדשנות טכנולוגית, ומבטיחים להותיר חותם משמעותי על סגמנט רכבי הפנאי-פרימיום החשמליים.

ה-Audi Q6 Sportback e-tron הוא יותר מסתם גרסה נוספת לדגם קיים; הוא מייצג את חזית הדור הבא של כלי הרכב החשמליים של Audi. עם עיצוב חיצוני דינמי, חלל פנים המוגדר על ידי פילוסופיה דיגיטלית חדשנית, וארכיטקטורה חשמלית פורצת דרך, הדגם החדש מיועד ללקוחות המחפשים את השילוב המושלם בין אסתטיקה ספורטיבית, שימושיות יומיומית וטכנולוגיה מתקדמת, כל זאת מבלי להתפשר על טווח נסיעה מרשים ויעילות אנרגטית.


טכנולוגיית העתיד כבר כאן: פלטפורמת PPE וארכיטקטורת 800 וולט

פלטפורמת Premium Platform Electric (PPE)

בבסיס ה-Audi Q6 Sportback e-tron ניצבת פלטפורמת ה-PPE (Premium Platform Electric) החדשנית, אשר פותחה במשותף עם חברת פורשה. פלטפורמה ייעודית זו מהווה קפיצת מדרגה טכנולוגית ומאפשרת שילוב של רכיבים מתקדמים ביותר. היא כוללת ארכיטקטורה אלקטרונית חדשה לחלוטין, סוללת ליתיום-יון מהדור האחרון וניהול תרמי מתוחכם, שנועדו למקסם את הביצועים, היעילות ואורך החיים של המערכת החשמלית. בסיס הגלגלים הנדיב, שאורכו 2,889 מילימטרים, מתורגם ישירות למרווח פנים עצום עבור כלל הנוסעים, ומעניק תחושת מרחב האופיינית לקטגוריות גבוהות יותר.

הודות לגמישותה של פלטפורמת ה-PPE, מהנדסי Audi יכלו לעצב את גרסת הספורטבק עם פרופורציות ייחודיות. קו הגג, המשתפל מטה באופן דרמטי החל מקורה A, נמוך ב-20 מילימטרים בהשוואה לגרסת ה-SUV הרגילה. שינוי זה, בשילוב עם ממדי הרוחב והאורך הזהים, מעניק לדגם צללית קופה אתלטית וזורמת, המשפרת לא רק את המראה אלא גם את היעילות האווירודינמית ותורמת להשגת טווח נסיעה מירבי.

מהפכת הטעינה: מערכת 800 וולט

אחד החידושים המשמעותיים ביותר בפלטפורמת ה-PPE הוא אימוץ ארכיטקטורת 800 וולט, טכנולוגיה המוכרת מדגמי קצה ספורטיביים וכעת מוצעת כסטנדרט בכל גרסאות ה-Q6 Sportback e-tron. מתח מערכת גבוה זה מאפשר העברת הספקים אדירים בכבלים דקים וקלים יותר, ומעל לכל, מאפשר יכולות טעינה אולטרה-מהירות. הרכב תומך בטעינת DC מהירה בהספק מקסימלי של עד 270 קילוואט, מה שמאפשר הוספת טווח נסיעה משמעותי בתוך דקות ספורות בלבד בעמדות טעינה ציבוריות תומכות. לצורך טעינה ביתית או ציבורית (AC), הרכב מצויד במטען פנימי התומך בהספק של עד 11 קילוואט.

אלמנט קריטי נוסף התורם ליעילות הכוללת הוא מערכת הבלימה הרגנרטיבית (Reccuperation) המתקדמת. המערכת מתוחכמת דיה כדי לנהל כ-95% מכלל תהליכי ההאטה והבלימה בנהיגה יומיומית, תוך המרת האנרגיה הקינטית לאנרגיה חשמלית המוחזרת לסוללה. הנהג יכול לשלוט ברמת הרגנרציה באמצעות מנופים הממוקמים על גלגל ההגה, ובכך להתאים את אופי הנהיגה לסגנונו האישי ולתנאי הדרך, ולמקסם את טווח הנסיעה בין טעינות.


עיצוב עוצר נשימה: שפת העיצוב החדשה של e-tron

דינמיות אלגנטית: עיצוב חיצוני

ה-Audi Q6 Sportback e-tron מציג פרשנות עדכנית ודינמית לשפת העיצוב של דגמי ה-e-tron החשמליים. החזית הזקופה והעוצמתית נשלטת על ידי שבכת ה"סינגלפריים" הסגורה, המודגשת על ידי מסגרת בצבע כסף סלניט או שחור מבריק. יחידות תאורת היום הדיגיטליות, הממוקמות גבוה, מעניקות לרכב מבט חד וממוקד. מהצד, קו הגג המשתפל בזווית חדה יוצר קשת מושלמת המסתיימת בחלק אחורי מהודק וספורטיבי, המדגיש את המראה הדינמי גם כשהרכב עומד במקומו. משחקי האור והצל הנוצרים על ידי הקימורים והשקעים במרכב מעניקים תחושת תנועה מתמדת.

החלק האחורי הוא יצירת אמנות בפני עצמה. פס תאורה תלת-ממדי, המשלב טכנולוגיית OLED מתקדמת, נמתח לרוחב דלת תא המטען ומחבר בין יחידות התאורה. עיצוב זה יוצר מראה נקי, רחב וטכנולוגי. הפגוש האחורי, הכולל דיפיוזר תחתון בגימור כהה, משלים את ההופעה היוקרתית והספורטיבית, ויוצר תערובת מדויקת של אלגנטיות ועוצמה.

עיצוב ספורטיבי ייחודי: גרסת ה-SQ6

גרסת הביצועים, Audi SQ6 Sportback e-tron, לוקחת את האלמנטים העיצוביים צעד אחד קדימה ומדגישה את האופי הספורטיבי שלה. היא נבדלת באמצעות פגושי S ייחודיים בצבע הרכב, ספי דלת קדמיים מוארים מאלומיניום עם סמל "S", וקאליפרים אדומים למערכת הבלימה המציצים מבעד לחישוקים. חבילת העיצוב החיצונית השחורה מגיעה בגרסה זו כסטנדרט מורחב, וכוללת את סמלי המותג, מסגרות החלונות ובתי המראות, ומעניקה לרכב מראה אגרסיבי וייחודי.

את ההופעה משלימים חישוקי 21 אינץ' בעיצוב "V" עם 5 זרועות, בגימור אפור גרפיט ייחודי. החישוקים נעולים בצמיגים רחבים יותר מאחור (285/40) מאשר מלפנים (255/45), סידור המדגיש את ההנעה האחורית הדומיננטית במערכת הקוואטרו ומסייע לאחיזת כביש פנומנלית. כל פרט בגרסת ה-SQ6 נועד לשדר ביצועים, החל מהפרופורציות ועד לפרטי הגימור הקטנים ביותר.


מאירים את הדרך: טכנולוגיית תאורה דיגיטלית פורצת דרך

חתימת אור אקטיבית: הדור השני של פנסי OLED

אחד משיאי הטכנולוגיה ב-Q6 Sportback e-tron הוא מערך התאורה הדיגיטלית, המציג לראשונה בעולם חתימת אור אחורית דיגיטלית אקטיבית. כסטנדרט, הרכב מצויד בתאורת LED Matrix קדמית המאפשרת תאורה אדפטיבית וחכמה, ותאורת LED אחורית, כאשר שתיהן כוללות איתות דינמי. עם זאת, גרסאות ה-55 וה-SQ6 (וכן כאופציה בחבילת Tech Pro) מצוידות בדור השני והמהפכני של פנסי Digital OLED אחוריים. מערכת זו מורכבת משישה פאנלים נפרדים של OLED, המכילים יחד 360 מקטעים נפרדים. אלגוריתם מתוחכם שולט בכל מקטע בנפרד, ומסוגל לייצר תמונה חדשה ודינמית כל עשר אלפיות השנייה.

טכנולוגיה זו הופכת את האור לרכיב חי ודינמי בעיצוב הרכב. היא מאפשרת לא רק תצוגות מרהיבות אלא גם רמה חדשה של פונקציונליות ובטיחות. המראה של פנסי ה-OLED חי ותלת-ממדי יותר מאי פעם, ומעניק לרכב נוכחות ייחודית על הכביש, ביום ובלילה.

תקשורת ובטיחות: Car-to-X והתאמה אישית

הפנסים האחוריים אינם רק אלמנט עיצובי, אלא גם כלי תקשורת. לראשונה, הם יכולים לתקשר באופן ממוקד עם סביבת הרכב (Car-to-X). מערכת זיהוי הקרבה, המוכרת מדגמי Audi אחרים, הורחבה וכעת כוללת "תאורת תקשורת". במצבי חירום או סכנה, כמו זיהוי תקלה או התקרבות מסוכנת של רכב מאחור, הפנסים האחוריים מציגים חתימת אור סטטית וברורה הכוללת סמלי אזהרה, ומתריעים בפני נהגים אחרים על הסכנה.

בנוסף לבטיחות, הטכנולוגיה מציבה סטנדרט חדש גם בהתאמה אישית. הנהג יכול לבחור מבין שמונה חתימות אור דיגיטליות שונות, הן לפנסים הקדמיים והן לאחוריים, דרך מערכת ה-MMI. יכולת זו מאפשרת לכל בעלים להעניק לרכב שלו מראה ייחודי ואישי, המשקף את טעמו. האפשרות לבחור את חתימת האור מוצעת כחלק מחבילת Tech Pro בגרסאות ה-45 וה-50.


חוויה דיגיטלית ויוקרתית: תא הנוסעים של העתיד

הבמה הדיגיטלית: MMI Panoramic Display

תא הנוסעים של ה-Q6 Sportback e-tron עוצב מחדש סביב פילוסופיה המכונה "הבמה הדיגיטלית" (Digital Stage). במרכז הקונספט ניצב ה-MMI Panoramic Display, מסך פנורמי קעור ועצמאי המשלב בתוכו שתי תצוגות מרכזיות. הראשונה היא לוח המחוונים הדיגיטלי, Audi virtual cockpit Plus, בגודל 11.9 אינץ', והשנייה היא מסך המגע המרכזי של מערכת המולטימדיה, בגודל 14.5 אינץ'. שני המסכים משתמשים בטכנולוגיית OLED מתקדמת לקבלת צבעים עשירים וניגודיות מושלמת.

את החוויה הדיגיטלית משלים מסך נוסף, בגודל 10.9 אינץ', המיועד לנוסע שלצד הנהג. מסך זה משולב באופן אלגנטי בתוך הדשבורד ומאפשר לנוסע לצפות בתכני וידאו, לשלוט על מערכת הניווט או להפעיל יישומים שונים, מבלי להפריע לנהג. טכנולוגיית תריס אקטיבי מונעת מהנהג לראות את הנעשה במסך הנוסע בזמן נהיגה, ובכך שומרת על הבטיחות.

אבזור עשיר כסטנדרט ומעבר לו

אפילו בגרסת הכניסה, Q6 Sportback e-tron 45, רשימת האבזור הסטנדרטי ארוכה ומרשימה. היא כוללת מערכת שמע Audi Sound System עם 10 רמקולים והספק של 180W, משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון, הגה ספורט קטום מצופה עור עם פקדי שליטה על המולטימדיה והרגנרציה, גג שמש פנורמי חשמלי, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת ל-3 אזורים, מושבי ספורט קדמיים עם כוונון חשמלי, זיכרונות למושב הנהג ותמיכה לגב, ריפודי עור משולב, חימום למושבים הקדמיים והאחוריים, שמשה קדמית אקוסטית לבידוד רעשים וחישוקי 19 אינץ'.

גרסת ה-50 משדרגת את החוויה עם תצוגה עילית (Head Up Display) בטכנולוגיית מציאות רבודה (Augmented Reality), המקרינה מידע ניווט והתראות ישירות על השמשה הקדמית, חבילת תאורת אווירה פנימית מורחבת, מערכת שמע פרימיום של Bang & Olufsen עם 16 רמקולים וצליל תלת-ממדי, וחישוקי 20 אינץ'. גרסת ה-55 הבכירה מוסיפה על כל אלו מתלי אוויר אדפטיביים, תאורת Digital OLED אחורית, מערכת שמע משודרגת של Bang & Olufsen עם 20 רמקולים (כולל רמקולים במשענות הראש) והספק של 830W, כוונון חשמלי לגלגל ההגה, אוורור למושבים הקדמיים וחבילת עיצוב חיצונית שחורה מורחבת.


ביצועים חשמליים מסעירים: הנעה, סוללה וטווח

מגוון גרסאות לכל צורך

ה-Q6 Sportback e-tron יוצע בישראל במגוון רחב של גרסאות הנעה וסוללה, המאפשרות לכל לקוח למצוא את האיזון המושלם עבורו בין ביצועים, טווח ומחיר. גרסת הבסיס, 45, מגיעה עם הנעה אחורית, סוללה בקיבולת 75.8 קוט"ש (נטו) והספק של 252 כ"ס. היא מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-7.0 שניות. גרסת 50 משלבת אף היא הנעה אחורית ליעילות מירבית, אך עם סוללה גדולה יותר בקיבולת 94.9 קוט"ש (נטו) והספק של 306 כ"ס, מה שמאפשר לה להשיג את הטווח המירבי בחבורה – עד 601 ק"מ בנסיעה משולבת, ולהאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.7 שניות.

גרסת ה-55 מציעה את מערכת ההנעה הכפולה המפורסמת, קוואטרו, עם שני מנועים חשמליים המספקים יחד 387 כ"ס. היא מצוידת בסוללה הגדולה (94.9 קוט"ש), מציעה טווח מוצהר של עד 577 ק"מ ומאיצה ל-100 קמ"ש תוך 5.9 שניות בלבד. כל המנועים החשמליים בדגמי ה-Q6 הם מנועים סינכרוניים קומפקטיים ויעילים במיוחד, שתוכננו לספק כוח רב תוך צריכת אנרגיה מינימלית.

חוד החנית: Audi SQ6 e-tron Sportback

בפסגת ההיצע ניצבת בגאון גרסת הביצועים הטהורה, ה-Audi SQ6 Sportback e-tron. גם היא מצוידת במערכת הנעת קוואטרו ובסוללת ה-94.9 קוט"ש, אך כאן המנועים החשמליים מכוילים להספק משולב אדיר של 489 כ"ס, אשר במצב Boost ייעודי מזנק ל-516 כ"ס. נתון זה מאפשר לרכב הפנאי הספורטיבי להמריא מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 4.3 שניות בלבד, נתון השמור למכוניות-על.

ההנעה הכפולה בגרסאות הקוואטרו תוכננה עם הטיה ברורה להנעה אחורית, על מנת לספק חווית נהיגה דינמית ומהנה. המנוע האחורי גדול וחזק יותר, בעוד המנוע הקדמי נכנס לפעולה באופן מיידי וחלק בעת צורך באחיזה נוספת או תחת תאוצה חזקה. חלוקת הכוח המשתנה והחכמה בין הסרנים מבטיחה אחיזה אופטימלית בכל תנאי הדרך, יחד עם זריזות והתנהגות כביש ספורטיבית.


בטיחות בלתי מתפשרת: מעטפת הגנה מתקדמת

מערכות עזר אקטיביות לנהג

ה-Audi Q6 Sportback e-tron מציב סטנדרט בטיחות מהגבוהים בקטגוריה, עם ציון בטיחות ישראלי מקסימלי של 8. הרכב מצויד בחבילה מקיפה של מערכות עזר מתקדמות לנהג (ADAS), שנועדו לסייע, להתריע ולמנוע תאונות. המערכות כוללות בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים וניטור מרחק מלפנים, בקרת סטייה אקטיבית מנתיב השומרת את הרכב במרכז הנתיב, ובקרת שיוט אדפטיבית הכוללת פונקציית זחילה בפקקים (Traffic Jam Assist).

בנוסף, כל הדגמים מצוידים במערכת לסיוע בכניסה לצומת, המתריעה מפני תנועה חוצה מלפנים, ומערכת Side Assist לניטור כלי רכב ב"שטח המת". מערכות אלו פועלות יחד על מנת ליצור מעטפת הגנה חכמה סביב הרכב, המגבירה את המודעות של הנהג לסביבתו ומסייעת לו לקבל החלטות טובות יותר במצבים מורכבים.

הגנה היקפית

מעבר למערכות האקטיביות, ה-Q6 Sportback e-tron כולל שורה של מערכות בטיחות פאסיביות והיקפיות. מערכת התרעה על פתיחת דלת במצב של זיהוי סכנה (Exit Warning) מונעת פגיעה בכלי רכב או רוכבי אופניים חולפים, ומערכת המתריעה מפני תנועה צולבת מאחור מסייעת ביציאה מחניות. שבע כריות אוויר, כולל כרית אוויר מרכזית בין הנהג לנוסע, מספקות הגנה מקיפה במקרה של תאונה.

את חבילת הבטיחות משלימים חיישני חניה היקפיים עם תצוגה ויזואלית, מערך מצלמות 360 מעלות המעניק מבט-על של הרכב ומקל על תמרונים במקומות צרים, מערכת אוטומטית למניעת סנוור באורות הגבוהים (High-beam assist), ומערכת חניה אוטונומית Park Assist Plus. כל אלו יחד תורמים לחוויית נהיגה בטוחה ונינוחה יותר בכל תנאי הדרך.


מחירים ורמות גימור

צ'מפיון מוטורס משיקה את ה-Audi Q6 Sportback e-tron בישראל עם תמחור תחרותי המשקף את רמות האבזור והביצועים השונות:

  • Audi Q6 Sportback e-tron 45: החל מ-521,900 ₪
  • Audi Q6 Sportback e-tron 50: החל מ-570,500 ₪
  • Audi Q6 Sportback e-tron 55: החל מ-656,500 ₪
  • Audi SQ6 Sportback e-tron: החל מ-707,100 ₪

לכל המחירים תתווסף אגרת רישוי שנתית בסך 5,365 ₪.


סיכום

הגעתו של ה-Audi Q6 e-tron Sportback לישראל מסמנת יותר מהשקת דגם חדש; היא מבשרת על כניסתו של עידן טכנולוגי חדש עבור מותג היוקרה הגרמני. עם שילוב מסעיר של עיצוב קופה דרמטי, פלטפורמת PPE מהפכנית המציעה טעינת 800 וולט מהירה כברק, טכנולוגיית תאורת OLED דיגיטלית שאין לה מתחרים, ותא נוסעים דיגיטלי ועשיר, ה-Q6 Sportback e-tron קובע רף חדש בסגמנט. מגוון הגרסאות הרחב, החל מדגמי ההנעה האחורית היעילים ובעלי הטווח המרשים ועד לגרסת ה-SQ6 חורכת האספלט, מבטיח כי Audi מציעה חבילה שלמה ומשכנעת של סגנון, טכנולוגיה וביצועים, הממצבת אותה כמובילה הבלתי מעורערת בשוק רכבי הפנאי-פרימיום החשמליים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *