רוח חדשה בצמרת "מכשירי תנועה": מינויים אסטרטגיים בעידן של מהפכה חשמלית

קבוצת "מכשירי תנועה", מהשחקניות הוותיקות והמובילות בשוק הרכב הישראלי, מודיעה על שני מינויים בכירים ומשמעותיים בחטיבת הרכב שלה. אביעד כהן מונה למנהל מותג צ'אנגן (Changan), ועמיתו ערן בר מונה למנהל מותג סוזוקי. מינויים אלו מגיעים בתקופה קריטית ומרתקת עבור ענף הרכב הגלובלי והמקומי, הנמצא בעיצומו של מעבר היסטורי להנעה חשמלית, כניסת מותגים חדשים, בעיקר מסין, ותחרות גוברת על ליבו וכיסו של הצרכן הישראלי. המהלך מסמן את היערכותה של הקבוצה להתמודדות עם אתגרי העתיד וחיזוק מעמדם של שני מותגים מרכזיים בפורטפוליו שלה, כל אחד בעל אסטרטגיה וקהלי יעד שונים.

סוזוקי ויטארה: https://www.instagram.com/p/DJ9UvSvOIqN

הימור על הענק הסיני: אביעד כהן יוביל את מותג צ'אנגן

מינויו של אביעד כהן לתפקיד מנהל מותג צ'אנגן בישראל מהווה הצהרת כוונות ברורה מצד קבוצת "מכשירי תנועה". כהן מביא עמו לתפקיד ניסיון עשיר ורב-גוני של למעלה משני עשורים בענף הרכב, מה שמקנה לו הבנה עמוקה של השוק הישראלי על כל רבדיו. הרקורד המקצועי שלו כולל תפקידי ניהול בכירים בקבוצות יבוא רכב מהגדולות בישראל, בהן UMI (יבואנית שברולט, קאדילק ואיסוזו) וקבוצת לובינסקי (יבואנית פיג'ו, סיטרואן, אופל ו-MG). בתפקידו האחרון, שימש כמנכ"ל של חברת יבוא המתמחה במותגים מסין, ניסיון רלוונטי במיוחד לאור האתגר העומד בפניו. השכלתו האקדמית, תואר שני במנהל עסקים (MBA) מאוניברסיטת בר אילן, משלימה את הרקע המעשי ומעניקה לו כלים אנליטיים ואסטרטגיים לניהול מותג בסביבה תחרותית ודינמית.

האתגר הניצב בפני כהן הוא משמעותי: לבסס ולהצמיח בישראל את מותג צ'אנגן, אחד מארבעת ענקי הרכב הגדולים בסין. מדובר בקונגלומרט תעשייתי אדיר, שייצר בשנת 2024 כ-2.5 מיליון כלי רכב, עם תחזית שאפתנית להגיע לייצור של כ-3 מיליון יחידות במהלך שנת 2025. נתונים אלו מעידים על יכולות ייצור ופיתוח טכנולוגי מתקדמות. הצעד הראשון של המותג בישראל נעשה בדצמבר האחרון עם השקת תת-המותג הטכנולוגי והיוקרתי DEEPAL (דיפאל), שהציג את דגם ה-S7, רכב פנאי חשמלי (SUV) בעל עיצוב עתידני ומפרט טכני עשיר. תפקידו של כהן יהיה להרחיב את חדירת המותג, כשעל הפרק עומד שיווקם של דגמים נוספים בקרוב. הדגש יושם על כלי רכב חשמליים (EV) ורכבי פלאג-אין (PHEV), סגמנטים בהם לצ'אנגן יש יתרון טכנולוגי משמעותי, תוך בניית אמון הצרכנים במותג חדש יחסית בשוק המקומי.

ניסיון פנימי והיכרות עם השטח: ערן בר ינווט את ספינת הדגל של סוזוקי

בניגוד למינוי החיצוני במותג צ'אנגן, הבחירה בערן בר לתפקיד מנהל מותג סוזוקי מייצגת גישה שונה, המדגישה צמיחה פנימית והיכרות מעמיקה עם ה-DNA של המותג והקבוצה. בר הוא דמות מוכרת היטב בחטיבת הרכב של "מכשירי תנועה", בה הוא פועל קרוב לעשור. בתפקידו האחרון והמשמעותי, כיהן כמנהל המכירות הארצי של סוזוקי. תפקיד זה העניק לו היכרות בלתי אמצעית עם רשת הסוכנים, צורכי הלקוחות, והדינמיקה של שוק הרכב הישראלי "מהשטח". הקידום הפנימי של בר מבטיח המשכיות ניהולית ויכולת להניע תהליכים במהירות וביעילות, תוך ניצול הידע והקשרים שצבר לאורך השנים.

המינוי של בר מגיע בנקודת זמן מכרעת עבור סוזוקי. המותג היפני, הידוע בישראל בזכות דגמים אמינים, חסכוניים ופופולריים כמו הסוויפט, הויטרה והג'ימני, ניצב בפני המבחן הגדול ביותר שלו מזה שנים – המעבר לעולם החשמל. בר יידרש להוביל את ההשקה האסטרטגית של ה-eVitara, הרכב החשמלי המלא (BEV) הראשון של סוזוקי, הצפוי לנחות בישראל ברבעון האחרון של השנה. הצלחת המהלך תהיה קריטית לעתידו של המותג בעידן החדש. תפקידו של בר יהיה לא רק לנהל את ההשקפה הלוגיסטית והשיווקית, אלא גם "לחשמל" את תדמית המותג, לשמר את קהל הלקוחות הנאמן, ובמקביל למשוך קהלים חדשים המחפשים פתרונות תחבורה חשמליים מתקדמים, מבלי לאבד את ערכי הליבה של אמינות ושימושיות המזוהים עם סוזוקי.

אסטרטגיה כפולה לעתיד מאתגר

המינויים של אביעד כהן וערן בר משקפים אסטרטגיה דו-כיוונית של קבוצת "מכשירי תנועה", המותאמת למציאות המשתנה. מצד אחד, הקבוצה משקיעה משאבים ניהוליים מנוסים מבחוץ כדי לבנות מותג סיני חדש וטכנולוגי מאפס. משימה זו דורשת חשיבה יזמית, יכולת חדירה לשוק רווי, ובניית תדמית ואמון. מצד שני, היא ממנה מנהל ותיק ומנוסה מתוך הבית כדי להוביל מותג מבוסס ומוכר דרך טרנספורמציה טכנולוגית משמעותית. כאן, האתגר הוא לשמר את הקיים תוך כדי חדשנות, ולנווט את המותג בבטחה אל תוך העידן החשמלי. אורן אוחנה, סמנכ"ל חטיבת הרכב של הקבוצה, הדגיש כי המינויים הם חלק מההיערכות לצמיחה ולהתמודדות עם התקופה המרתקת של כניסת טכנולוגיות פורצות דרך.

המבחן הגדול של שני המנהלים יתחיל בקרוב. אביעד כהן יצטרך למנף את העוצמה הגלובלית של צ'אנגן ואת החדשנות של מותג דיפאל כדי ליצור דריסת רגל משמעותית בשוק הישראלי. הצלחתו תימדד בנתוני מסירות, בהרחבת קו הדגמים ובמיצובו של צ'אנגן כשחקן לגיטימי ומוביל בסגמנט הרכב החשמלי. ערן בר, מצידו, יעמוד למבחן עם השקת ה-eVitara. הוא יצטרך להוכיח שסוזוקי, מותג עם מורשת מוכחת בעולם מנועי הבערה הפנימית, יכולה להיות רלוונטית ומובילה גם בעידן החשמלי. הצלחתו תהיה תלויה ביכולת לשכנע את השוק שה-eVitara מציעה את אותה חבילה מנצחת של אמינות, תמורה למחיר ושימושיות, עטופה בטכנולוגיה חשמלית מתקדמת.

סיכום

המינויים החדשים בקבוצת "מכשירי תנועה" הם יותר מחילופי תפקידים שגרתיים; הם מהווים מהלך אסטרטגי המעיד על הבנתה העמוקה של הקבוצה את השינויים הטקטוניים העוברים על תעשיית הרכב. הצבתם של אביעד כהן בראש מותג צ'אנגן ושל ערן בר בראש מותג סוזוקי, מסמנת את תחילתו של פרק חדש עבור שני המותגים בישראל. בעוד כהן יתמקד בבנייתו של מותג חדש ועתיר טכנולוגיה מאפס, בר יתרכז בהובלת מותג ותיק ואהוב אל תוך העתיד החשמלי. הצלחתם של השניים, כל אחד בזירתו, תקבע במידה רבה את יכולתה של "מכשירי תנועה" לא רק לשמור על מעמדה המוביל, אלא גם להוביל את שוק הרכב הישראלי בעידן של חדשנות, תחרות וטכנולוגיה משתנה ללא הרף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *