DEFENDER OCTA: היהלום שבכתר של עולם השטח נוחת בישראל

הבוקר, ה-8 ביולי 2025, באולם התצוגה המפואר של לנד רובר בהרצליה פיתוח, נכחנו באירוע השקה מסקרן במיוחד. על הבמה, עטוף בילת מסתורין, ניצב היהלום שבכתר של משפחת דיפנדר, הרכב ששובר את כל המוסכמות ומגדיר מחדש את גבולות הביצועים – ה-Defender OCTA. כשיבואנית לנד רובר בישראל, חברת המזרח, הציגה את גרסת העל של אייקון השטח, היה ברור שמדובר ביותר מסתם עוד רכב. יצא לנו לראות אותו מקרוב, להיכנס אל תא הנוסעים המהפכני ולהרגיש את החומרים והטכנולוגיה, כולל מערכת השמע הייחודית שמיד נרחיב עליה. זוהי חיה אחרת, מכונה שתוכננה לקצה, והיא כאן בישראל, במהדורה מוגבלת לאניני טעם והרפתקנים אמיתיים.


עיצוב חיצוני: נוכחות בלתי מתפשרת

העיצוב של ה-DEFENDER OCTA הוא הצהרה ברורה של כוח ותכלית. הוא לא מתנצל ולא מנסה להסתיר את היכולות הטמונות בו. גובה הנסיעה המוגבה והמראה הרחב יותר הם לא רק לראווה; הם תוצאה ישירה של הנדסה שנועדה לספק יכולת ועמידות ללא תחרות. כל פרט חיצוני תוכנן כדי למקסם את הביצועים, החל מעיצובי הפגוש והגריל החדשים, שמעצימים את אופיו הקשוח של הדיפנדר ומשפרים באופן משמעותי את קירור מנוע ה-V8 האימתני ששוכן תחת מכסה המנוע.

כשמתקרבים לרכב, ניתן להבחין בגימורים הטכניים והעמידים. גימורי גרפיט בעלי מרקם ייחודי, המצויים בחלקים שונים של המרכב, רומזים על עמידותו יוצאת הדופן של ה-OCTA. מגן הגחון הקדמי, העשוי גם הוא מגרפיט עמיד, נועד להגן על הרכב מפני המכשולים הקשים ביותר בשטח. את ההופעה משלימים חישוקי "20 אינץ' מרובי חישורים בעיצוב בלעדי, עם גימור Diamond Turned Face בגוון כהה וניגודיות של שחור סאטן, היוצרים מראה ויזואלי ייחודי ומרשים שמבהיר כי לא מדובר בדיפנדר רגיל.


ביצועים: כוח שאין שני לו

בלב החיה שוכנת יחידת הנעה שלא הייתה מביישת מכונית-על. מנוע V8 Twin Turbo בנפח 4.4 ליטר, המשודך למערכת היברידית מתונה (Mild-Hybrid) במתח 48V. השילוב הזה לא רק משפר את צריכת הדלק בהשוואה לדגמי V8 קודמים, אלא בעיקר מעניק תגובות מיידיות, ביצועי מומנט משופרים ויכולת ספרינט יוצאת דופן. הנתונים מדברים בעד עצמם: 635 כוחות סוס (467 קילוואט), מומנט מרבי אדיר של 750 ניוטון-מטר ותאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 4.0 שניות בלבד.

כדי לרסן את הכוח העצום הזה, ה-OCTA צויד במערכת בלימה ייעודית. ביצועים יוצאי דופן דורשים כוח עצירה יוצא דופן, ולכן הותקנה מערכת בלמי כוח משולבת חדשה עם רפידות, קליפרים של Brembo ודיסקים ספציפיים לדגם (400 מ"מ מלפנים). מערכת זו מפחיתה משמעותית את דעיכת הבלמים תחת עומס קיצוני. להשלמת החוויה, מערכת הפליטה האקטיבית מאפשרת ניהול תרמי אופטימלי במצב OCTA הקיצוני, ובעיקר – מעניקה לרכב שאגה ייחודית, עמוקה ומרגשת שמבהירה לכל הסביבה עם מי יש לה עסק.


טכנולוגיה פורצת דרך: 6D Dynamics ונהיגה חכמה

אחת המהפכות הגדולות ביותר ב-OCTA היא מערכת המתלים. לראשונה בדגמי דיפנדר, הותקנה מערכת מתלי אוויר 6D Dynamics החדשנית. זו אינה מערכת מתלי אוויר רגילה; היא מורכבת מבולמים הידראוליים המחוברים זה לזה וקפיצי אוויר מתכווננים לגובה, המגיבים בצורה חכמה לסגנון הנהיגה ולתנאי הדרך. המערכת שולטת באופן אקטיבי בתנודות המרכב – לא רק למעלה ולמטה, אלא גם בגלגול (Roll) ובעלרוד (Pitch). התוצאה היא נהיגת כביש שמזכירה מכונית ספורט, עם מרכב שטוח ויציב בפניות חדות, ובמקביל שליטה ונוחות עילאיות בכל סוגי השטח, תוך שמירה על מגע רציף של הגלגלים עם הקרקע.

את חווית הנהיגה משלימים מצבי הנהיגה החדשים, הנשלטים בין היתר מכפתור ייעודי על גלגל ההגה. לחוויית השטח המרתקת ביותר, ניתן לבחור במצב OCTA החדש, הכולל כיול בלימה ייחודי המיועד למשטחי חצץ רופפים וכיולים ספציפיים לחול, בוץ וסלעים. על הכביש, המצב הדינמי המכויל בצורה אופטימלית מספק נהיגה חדה ומתגמלת. בכל אחד מהמצבים הללו, תאורת האווירה בתא הנוסעים משנה את צבעה לאדום תוסס, ופריסת המסכים משתנה כדי להציג באופן מיטבי נתונים קריטיים כמו כוח, מומנט וכוחות G רוחביים.


יכולות שטח קיצוניות: קשוח מתמיד

המהנדסים של לנד רובר העבירו את ה-OCTA את סדרת המבחנים והפיתוח הקיצונית ביותר בהיסטוריה של דיפנדר. יותר מ-13,960 בדיקות שונות, בתנאים שנעים מהקרח של שוודיה ועד למדבריות דובאי, הבטיחו שהרכב הזה יעמוד בכל אתגר. אחת התוצאות המרשימות היא יכולת צליחת המים: ה-OCTA מסוגל לצלול לעומק של עד מטר אחד – נתון חסר תקדים לרכב בייצור סדרתי.

כדי להבטיח אחיזה אופטימלית בכל מצב, ה-OCTA נועל צמיגים בקוטר עצום של 838 מ"מ (כ-33 אינץ'), הגדולים ביותר שהותקנו אי פעם בדיפנדר. ניתן לבחור בין צמיגי כל-עונה מתקדמים או צמיגי שטח ייעודיים שפותחו במיוחד עבורו. יחד עם מרווח גחון גדול יותר וזוויות גישה ונטישה משופרות (עד 40 מעלות זווית נטישה במצב שטח), ה-OCTA מבטיח התקדמות בלתי ניתנת לעצירה על פני כל תוואי שטח, מסלעים תלולים ועד דיונות חול טובעניות.


עיצוב פנים וחדשנות: יוקרה וחוויה רב-חושית

תא הנוסעים של ה-OCTA הוא שילוב מושלם של יוקרה מודרנית, טכנולוגיה מתקדמת ופרטים דינמיים. גולת הכותרת היא ללא ספק מושבי הביצועים החדשים הכוללים את טכנולוגיית Body and Soul Seat (BASS). טכנולוגיה ויברו-אקוסטית זו, שפותחה בשיתוף עם חברת SUBPAC™ המובילה בתעשייה, מאפשרת חווית אודיו רב-חושית. באמצעות רעידות מדויקות המועברות לגוף היושבים במושבים הקדמיים, המערכת מאפשרת לא רק לשמוע את המוזיקה, אלא ממש להרגיש אותה. בנוסף, המערכת כוללת שש תוכניות בריאות (Wellness) המסייעות להרגיע את הנוסעים ולהפחית עייפות בנסיעות ארוכות ומאתגרות.

בכל פינה בתא הנוסעים ניתן למצוא פרטים מודרניים המעידים על תשומת הלב לפרטים: מתגים בגימור כרום Moonlight, גימור סיבי פחמן קצוץ (אופציונלי) ועיצוב הגה חדש הכולל ידיות להעברת הילוכים שקופות עם תאורה בקצוות. הלקוחות יכולים לבחור בין ארבעה שילובי צבעים וחומרים עכשוויים, כולל ריפודי Ultrafabrics™ העמידים או עור Semi-Aniline יוקרתי. גרסת ה-OCTA Black מגיעה עם שילוב צבעי Ebony בלעדי וקישוטים גרפיים ייחודיים, המעניקים לה מראה אפל ומתוחכם עוד יותר.


סיכום

ה-Defender OCTA הוא הרבה יותר מסתם גרסה חזקה של הדיפנדר. הוא מייצג קפיצת מדרגה טכנולוגית והנדסית, רכב שמצליח לשלב באופן כמעט בלתי אפשרי בין יכולות שטח קיצוניות שאין להן מתחרים, ביצועי כביש של מכונית ספורט יוקרתית וחווית נסיעה רב-חושית שטרם נראתה כמותה. מהמנוע האימתני, דרך מתלי ה-6D Dynamics המהפכניים ועד לטכנולוגיית ה-BASS בתא הנוסעים, כל פרט ב-OCTA תוכנן כדי לספק את חווית הנהיגה האולטימטיבית, ללא פשרות. הגעתו לישראל, גם אם בכמות מצומצמת ובמחירים המתחילים מ-1,511,000 ש"ח לדגם הבסיסי ומטפסים עד 1,666,800 ש"ח לגרסת EDITION ONE, מסמנת רף חדש בעולם רכבי היוקרה והשטח ומציבה את לנד רובר, שוב, בפסגת החדשנות והביצועים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *