מפלצת הסופרמוטו: KTM 390 SMC-R נוחת בישראל

ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית אופנועי KTM, מכריזה על השקה מרגשת במיוחד בישראל: ה-KTM 390 SMC-R החדש. דגם זה מסמן את חזרתה של החברה לעולמות הסופרמוטו ומנגיש את הז'אנר הדינמי והספורטיבי לקהלים חדשים, תוך שמירה על רמת מכלולים גבוהה ובלתי מתפשרת. ה-390 SMC-R עוצב להיות כלי רכיבה רב-גוני, שיכול לשמש הן לשימוש יומיומי בכביש הציבורי והן כיציר כביש ואספלט נחוש על מסלול המירוצים, בהתאם לפילוסופיית ה-"READY TO RACE" המאפיינת את המותג האוסטרי.

ההשקה הנוכחית היא חלק מתנופת חזרה לשוק ופעילות שיווקית מלאה של ד.ל.ב מוטוספורט, אשר מביאה לידי ביטוי את נחישות המותג וחתירתו למצוינות. ה-390 SMC-R הוא האופנוע הראשון במשפחת ה-390 שמגיע לישראל בגל הנוכחי, ומבטיח לפתוח עולם ספורטיבי חדש ומלא אדרנלין לרוכבים. הוא מציע שילוב ייחודי של משקל קל, קשיחות מבנית, עוצמה ממוקדת ויכולת דינמית גבוהה, במחיר תחרותי במיוחד של החל מ-41,990 שקל (כולל מע"מ ואגרת רישוי) כמחיר השקה.


המנוע הדינמי: LC4c בגרסתו המעודכנת

לב ליבו של ה-KTM 390 SMC-R הוא הדור החדש של מנועי הצילינדר היחיד של KTM, המכונים LC4c. מנוע זה עבר תכנון מחדש ומקיף במטרה לעמוד בתקנים המחמירים, ובפרט תקן EURO 5.2. כחלק מהשינויים, ראש המנוע תוכנן מחדש והוקטן באופן שתורם להפחתת משקלו הכולל של המנוע. בנוסף, מיקום התרמוסטט כעת בתוך ראש המנוע משפר משמעותית את בקרת טמפרטורת העבודה של המנוע, מה שמבטיח יציבות תרמית אופטימלית בתנאי רכיבה מגוונים ועומסים משתנים.

במטרה לשפר את נצילות הדלק ולהפחית את פליטת המזהמים, ראש המנוע החדש כולל מערכת הזרקת דלק חדשנית הממוקמת ישירות מול שסתומי היניקה. מיקום זה תוכנן במיוחד כדי להפחית את הסיכוי להצטברות פיח על השסתומים וליצור ריסוס דלק יעיל וממוקד יותר. כתוצאה מכך, מושגת שריפה יעילה בהרבה בתא הבעירה. שיפורים אלה, יחד עם תכנון מחדש של תיבת האוויר שאפשרה למקם את המנוע גבוה יותר בשלדה (ובכך להגדיל את מרווח הגחון), מבטיחים שהרוכבים ייהנו לא רק מביצועים משופרים אלא גם ממרווחי טיפולים ארוכים במיוחד – אחת ל-10,000 ק"מ.


הנדסת שלדה, מתלים ובלימה

ה-390 SMC-R מתבסס על שלדת Trellis חדשה, אשר עברה עדכונים וחיזוקים ספציפיים כדי להתאים לעומסים הדינמיים הגבוהים המאפיינים רכיבת סופרמוטו אגרסיבית ומסלול. השלדה קיבלה זווית מזלג חדשה ומשולשי היגוי מעודכנים, שמטרתם לשפר את תחושת ההיגוי ואת היציבות בפניות מהירות. השינויים המבניים נועדו גם להכיל מערכת קירור גדולה יותר, הכרחית לשמירה על טמפרטורת מנוע אופטימלית תחת עומס. בנוסף, רגליות הרוכב מוקמו מחדש כדי לאפשר תנוחת רכיבת סופרמוטו אגרסיבית, המאפשרת שליטה מרבית באופנוע.

מערכת המתלים של ה-390 SMC-R היא מהמובילות בקטגוריה ומבית WP APEX. מלפנים מותקן מזלג קרטרידג' פתוח בקוטר 43 מ"מ המציע מהלך של 230 מ"מ. מזלג זה מאפשר כוונון מלא של שיכוך כיווץ (קומפרשן) ושיכוך החזרה (ריבאונד) ב-30 שלבים ללא צורך בכלי עבודה, מה שמקנה לרוכב גמישות מרבית להתאמת האופנוע לתנאי הרכיבה המשתנים. מאחור מותקן בולם זעזועים יחיד של WP APEX עם מהלך זהה של 230 מ"מ, המאפשר כיוון ריבאונד ב-20 שלבים וכן כיוון עומס קפיץ (PRELOAD).


מכלולים ספורטיביים ויכולת על-מסלול

האופנוע נועל חישוקי שפיצים קלי משקל בגודל 17 אינץ' מלפנים ומאחור, המצוידים בצמיגי Michelin Power 6 דביקים המיועדים לכביש ספורטיבי. מידות הצמיגים הן 110/70 מלפנים ו-150/60 מאחור, שילוב המבטיח אחיזה מעולה ויכולת הטיה מרשימה. מערכת הבלימה עתירת הכוח, הכרחית לאופנוע סופרמוטו, כוללת בלמים רדיאליים. מלפנים מותקן דיסק בילום גדול בקוטר 320 מ"מ הננשך על ידי קאליפר בעל שתי בוכנות, ומאחור דיסק בקוטר 240 מ"מ. כוח העצירה המשולב הוא גבוה מאוד ועומד בציפיות מאופנוע המיועד גם לרכיבת מסלול ספורטיבית.

בנוסף למערכות ההיגוי והבלימה, תוכנן מחדש גם מערך הפליטה. המערכת החדשה מתאימה לערכים התרמודינמיים החדשים של המנוע ומצוידת בממיר קטליטי כפול העשוי מפלדת אל חלד. שילוב זה מייתר את השימוש בדוד משתיק סופי, מה שתורם להפחתה משמעותית במשקל – שני קילוגרמים פחות. גם תיבת ההילוכים עודכנה, וכעת היא מציעה מהלך קצר יותר של רכיביה הפנימיים, המאפשר החלפות הילוכים מהירות, קלות וחלקות יותר. תיבה זו כוללת גם מצמד מחליק קל ומהיר מבעבר, וכן אפשרות להתקנת מערכת Quickshifter+ להעלאה והורדת הילוכים ללא שימוש במצמד.


טכנולוגיה, אלקטרוניקה וארגונומיה

ה-390 SMC-R משלב חבילת אלקטרוניקה חכמה ושימושית. הרוכב יכול לבחור בין שני מצבי רכיבה: STREET ו-SPORT. במצב SPORT, ניתנת האפשרות לבטל לחלוטין את פעולת בקרת האחיזה (Motorcycle Traction Control – MTC), ובכך להשיג שליטה מלאה יותר וכיף רכיבה בסגנון סופרמוטו טהור. יתרון טכנולוגי נוסף הוא יכולת האופנוע "לזכור" את מצב הרכיבה האחרון שנבחר, כך שהוא נשמר גם בהתנעה הבאה ללא צורך בכוונון מחדש. מערכת ה-ABS מבית Bosch 10.3MB מאפשרת גם היא ביטול חלקי או מלא במצב ספורט, בהתאם להעדפות הרוכב ודרישות המסלול.

הארגונומיה עוצבה במחשבה על רכיבה אגרסיבית, והודות למיכל דלק מתכתי קומפקטי בנפח 9 ליטר ופירינגים מינימליסטיים, גוף האופנוע צר וקומפקטי במיוחד. מבנה זה לא רק מצמצם את רוחבו הכללי אלא גם מאפשר חביקה נוחה עם הרגליים ושינוי תנוחה מהיר בזמן הרכיבה. לוח המחוונים הוא מסך TFT חדש בגודל 4.2 אינץ', המצויד בממשק משתמש ייחודי המותאם לגודלו הקומפקטי וכולל ציפוי להפחתת סנוור ושיפור הקריאות בשמש ישירה. לוח זה מציע קישוריות מלאה לאפליקציית KTM, המאפשרת מענה לשיחות, הצגת ניווט צעד אחר צעד ועוד.


פסקת סיכום

ה-KTM 390 SMC-R, בהשקת ד.ל.ב מוטוספורט בישראל, הוא אופנוע סופרמוטו חדשני ועתיר טכנולוגיה, המשלב בהצלחה בין יכולת ספורטיבית בלתי מתפשרת ושימושיות יומיומית. עם מנוע LC4c מעודכן ויעיל, שלדת Trellis מחוזקת, מכלולי מתלים ובלימה ברמה גבוהה מבית WP ו-Bosch, וכן חבילת אלקטרוניקה חכמה הכוללת מצבי רכיבה מתקדמים, ה-390 SMC-R מציע חוויית רכיבה דינמית, קלילה ומלאת אדרנלין. הוא מנגיש את עולם הסופרמוטו לקהל רחב יותר, תוך עמידה מלאה בפילוסופיית ה-READY TO RACE, ומבטיח להיות כלי רכיבה מהנה, תחרותי ובמחיר נגיש של החל מ-41,990 שקל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *