אופל מוקה MHEV ממשיכה את הקו העיצובי והטכנולוגי המרשים של הדגם הפופולרי, הפעם עם שדרוגים משמעותיים מתחת למכסה המנוע, בתא הנוסעים ובאבזור הנוחות והבטיחות. מתיחת הפנים החדשה מביאה עמה מנוע היברידי מתון חדש, המבטיח ביצועים טובים יותר לצד צריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכות, ומערכות מולטימדיה מתקדמות, לצד עיצוב עדכני המבליט את אופייה הדינמי של ה-SUV הקומפקטית.

עיצוב חיצוני ומידות רכב
העיצוב של אופל מוקה MHEV עבר רענון קל ומדויק שנועד לשמר את הנראות המזוהה של הדגם, עם דגש על קווים נקיים וטכנולוגיית תאורה מתקדמת. יחידות התאורה החדשות מבוססות על טכנולוגיית LED מטריקס, שמתאימות את עוצמת והכוונת האור באופן אוטומטי על פי תנאי הדרך והתנועה. פגוש קדמי עם חלק תחתון מחודש, אופציה למכסה מנוע בצבע שחור, אנטנת רדיו בסגנון סנפיר כריש וצבעי מרכב חדשים משלימים את השדרוג העיצובי.
אופל מוקה MHEV שומרת על מידות קומפקטיות שמתאימות מאוד לעיר, אך מספקות נוחות מרווחת גם בנסיעה בין-עירונית. אורכה עומד על 415 ס"מ, רוחבה 179 ס"מ, גובהה 153.5 ס"מ ובסיס הגלגלים נמתח ל-255.7 ס"מ, נתונים המאפשרים מרחב נסיעה נעים לנוסעים יחד עם נוחות תמרון גבוהה.
תא נוסעים וטכנולוגיה
שדרוגי תא הנוסעים מתמקדים בעיקר בנראות, בחוויית המשתמש ובקישוריות. לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 10 אינץ' מציג מידע נהיגה חיוני בצורה ברורה, כולל נתוני מערכת ההנעה ההיברידית. בנוסף, המערכת כוללת מסך מולטימדיה תומך אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו באופן אלחוטי, וממשק תפעול שעבר רענון. משטח טעינה אלחוטי נוסף לשיפור הנוחות, יחד עם מבנה פנימי הכולל גימור שחור מאט בדשבורד ובקונסולה המרכזית.
מערכת השליטה כוללת פקדים חדשים על גבי ההגה, ואיכות החומרים שופרה כדי להעניק תחושת פרימיום. רמת הגימור היחידה שתוצע בישראל היא GS Line – רמת אבזור גבוהה הכוללת בין היתר חישוקי 18 אינץ', מצלמת רוורס, מערכת כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים, וחיישני חניה.

יחידת ההנעה והביצועים
החידוש המרכזי ב-MHEV הוא שילוב מערכת היברידית מתונה בנפח 48 וולט, הכוללת שני מנועים: מנוע בנזין מוגדש בנפח 1.2 ליטר עם הספק של 136 כ"ס ומומנט של 23.4 קג"מ, יחד עם מנוע חשמלי בהספק 22 כ"ס ו-5.2 קג"מ. המערכת מפיקה יחד הספק משולב של 145 כ"ס. המנועים מחוברים לתיבת הילוכים אוטומטית רובוטית כפולת מצמדים עם שישה הילוכים, המעבירה את הכוח אל הגלגלים הקדמיים.
יחידת ההנעה תורמת לשיפור משמעותי ביעילות: צריכת דלק ממוצעת של 4.8 ליטר ל-100 ק"מ, לעומת 6.7 ליטר בגרסה הקודמת שאינה היברידית. פליטת ה-CO2 ירדה והדגם נכנס לדרגת זיהום 5 (לעומת 14 בעבר). ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש אורכת 10.7 שניות, והמהירות המרבית היא 207 קמ"ש.
ביטחון, אחריות ותחזוקה
אופל מוקה MHEV מגיעה עם אחריות ל-4 שנים או 120,000 ק"מ, לרכב ולסוללת החשמל, לפי המוקדם ביניהם. מרווחי הטיפולים עומדים על 15,000 ק"מ או שנה (לפי המוקדם). מערכות בטיחות מתקדמות כלולות כבר כסטנדרט: בקרת סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי, בלימת חירום אוטונומית, זיהוי תמרורים, בקרת שיוט ועוד.

מחיר ושיווק בישראל
גרסת ה-MHEV החדשה תוצע בישראל ברמת גימור אחת – GS LINE – במחיר של 149,990 שקל. הרכישה אפשרית גם דרך אתר האונליין של לובינסקי, שמאפשר הזמנה מהירה וגמישה.
סיכום
אופל מוקה MHEV החדשה מסמנת את כניסתה של אופל לעולם ההנעה ההיברידית המתונה בקטגוריית ה-B-SUV, תוך שמירה על עיצוב ייחודי ושיפור משמעותי ביעילות ובביצועים. השילוב בין מערכת היברידית חסכונית, תא נוסעים מאובזר ועדכני, ועיצוב רענן הופך אותה לאחת מהאפשרויות המעניינות בקטגוריה. עם תג מחיר תחרותי, אחריות רחבה ואבזור שופע, היא מציבה רף גבוה ברכבים העירוניים החכמים של 2025.
