רנו 5 החשמלית נוחתת בישראל: רטרו וטכנולוגיה על גלגלים

לאחר שנים של המתנה וגל שמועות מסביב לעולם, רנו 5 E-Tech Electric — מכונית השנה באירופה לשנת 2025 — נוחתת רשמית בישראל. זהו רגע היסטורי לא רק למותג רנו, אלא גם לתחום הרכב החשמלי כולו, שכן הדגם החדש מצליח לשלב באופן נדיר בין נוסטלגיה צרפתית לעידן טכנולוגי מתקדם. הדגם החדש מבוסס על פלטפורמת CMF-B EV הייעודית של רנו, ומציג רמה גבוהה של הנדסה, חוויית נהיגה ומחשוב רכב.


עיצוב שמחבר עבר ועתיד

רנו 5 החדשה מהווה פרשנות מודרנית למכונית האייקונית משנות ה-70 וה-80, ששימשה סמל לניידות צעירה וקלילה. המעצבים של רנו שמרו על הפרופורציות הקומפקטיות, אך עטפו אותן בעיצוב ניאו-רטרו מתקדם עם חתימת תאורה ייחודית בצורת הספרה "5", יחידות LED חכמות, וקווי גוף קצרים אך דינמיים שמדגישים את תנועת הרכב.
החזית המודרנית משלבת גריל סגור המעוטר באלמנטים צורניים המזכירים את החריצים של הדגם המקורי, והחיבור לגג בשחור מבריק מאפשר לשמור על תחושת קלילות ופרופורציות מדויקות. גרסת ה־TECHNO מגיעה גם עם חישוקי סגסוגת בקוטר 18 אינץ’, וצביעה דו-גוונית אופציונלית.


ביצועים ומערכת הנעה חשמלית

רנו 5 משווקת בישראל בשתי גרסאות עיקריות: Urban Range ו־Comfort Range. גרסת הבסיס Urban Range כוללת מנוע חשמלי בהספק של 120 כוחות סוס ומומנט של 22.9 קג"מ, עם סוללה בקיבולת של 40 קוט"ש. זו מספקת טווח של עד 306 ק"מ לפי תקן WLTP וטעינה מהירה בהספק של עד 80 קילוואט.
הגרסה הבכירה Comfort Range מציעה מנוע חזק יותר — 150 כוחות סוס ומומנט של 24.9 קג"מ, סוללה בקיבולת 52 קוט"ש וטווח מרשים של 407 ק"מ. טעינה מהירה מסוג DC מאפשרת הגעה מ-15% ל-80% קיבולת בתוך פחות מ-30 דקות בעמדות מתאימות, וטעינה ביתית AC בהספק 11 קילוואט מספקת פתרון נוח לשימוש יומיומי. שני הדגמים כוללים תיבת הילוכים אוטומטית חד-מהירות והנעה קדמית.


תחושת נהיגה וחוויית משתמש

פלטפורמת ה־CMF-B EV מעניקה למכונית יציבות גבוהה ויכולת ספיגת מהמורות מצוינת, הודות למתלים קדמיים מסוג מקפרסון ומתלה אחורי רב-חיבורי. המבנה הקומפקטי (אורך של 3,920 מ"מ ורוחב של 1,774 מ"מ) מבטיח זריזות עירונית יוצאת דופן, עם קוטר סיבוב של 10.3 מטר בלבד.
מערכת הנהיגה החדשה של רנו משלבת נהיגה מדוושה אחת עם בלימה רגנרטיבית, כך שהנהג יכול להאט ואף לעצור כמעט לחלוטין מבלי להשתמש בבלם. מערכת ה-MultiSense מאפשרת לבחור בין ארבעה מצבי נהיגה: Personal, Comfort, Sport ו-Eco — כשכל אחד מהם משנה את תגובת ההגה, התאוצה והבלימה בהתאם.


פנים הרכב: טכנולוגיה חכמה וחומרי איכות

הקבינה של רנו 5 החשמלית עוצבה מחדש סביב הנהג והנוסעים, תוך שימוש בחומרים ממוחזרים ובגימורי Vegan איכותיים. לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל 10.3 אינץ’ משולב במסך מולטימדיה מרכזי בגודל 10.1 אינץ’, התומך ב-Android Auto ו-Apple CarPlay (קווי ואלחוטי).
מערכת "Hi Reno" מאפשרת שליטה קולית על פונקציות רבות — ממיזוג ועד ניווט. בין האביזרים הנוספים ניתן למצוא משטח טעינה אלחוטי, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold, מפתח חכם I-Key עם הנעה בלחיצה, ובקרת אקלים דיגיטלית מתקדמת. גם נוחות הנסיעה נשמרת בזכות מושבים מתכווננים, משענת יד מרכזית ותאורת אווירה פנימית מתחלפת.


בטיחות אקטיבית ופסיבית מהמתקדמות בקטגוריה

רנו 5 החדשה זוכה לרשימת מערכות בטיחות ארוכה במיוחד, הכוללת 6 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית AEB עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי, בקרת סטייה מנתיב LDW עם תיקון אקטיבי LKA, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית Stop & Go, מערכת לזיהוי כלי רכב בשטח מת BSI, התרעת עייפות נהג DDAWA, ושליטה אוטומטית באורות גבוהים IHC.
בנוסף קיימת מערכת בלימה אקטיבית בתנועה חוצה מאחור, התראת פתיחת דלת לא בטוחה, התרעת השארת ילדים ברכב ומעקב לחץ אוויר בצמיגים (TPMS). רמת זיהום האוויר של הדגם היא 1 – הנמוכה ביותר, בהתאם לתקן WLTP האירופי.


מידות, משקלים ויכולת שימוש

רנו 5 נותרת קומפקטית אך מרווחת. בסיס גלגלים של 2,541 מ"מ מאפשר מרחב נעים לנוסעים מלפנים ומאחור. תא המטען בנפח של 326 ליטר (1106 ליטר עם מושבים מקופלים) מספק גמישות גבוהה, ומרווח הגחון בגובה 145 מ"מ שומר על נוחות גם בכבישים משובשים. משקל עצמי נע בין 1,447 ל-1,524 ק"ג, כשהרכב מאפשר העמסת מטען של עד 418 ק"ג וגרירת נגרר במשקל 500 ק"ג — עם או בלי בלם.


אבזור חיצוני ועיצוב חיצוני מתקדם

הגרסה המשווקת בישראל מצוידת בחישוקי 18 אינץ’, תאורת LED מלאה מלפנים ומאחור, תאורת יום DRL, פנסי ערפל אחוריים ואנטנת כריש מעוצבת. מראות הצד מתקפלות ומתכווננות חשמלית, השמשות האחוריות כהות, וארבעת החלונות כוללים מנגנון One Touch. בנוסף קיימים חיישני חניה היקפיים, מצלמה אחורית ומערכת סיוע בחניה אוטומטית.
הלקוחות בישראל יוכלו לבחור מבין צבעים מגוונים — שחור, לבן, כחול, ירוק או צהוב — כולם עם גג שחור ופסי קישוט בצבע אדום או כרום בהתאם לגוון המרכב.


מחירים ותמורה

רנו 5 E-Tech Electric Urban Range TECHNO תשווק בישראל במחיר של 168,999 ש"ח, בעוד גרסת Comfort Range TECHNO תימכר במחיר של 176,990 ש"ח. שתי הגרסאות כוללות רמת גימור TECHNO העשירה, אחריות מלאה לשנים הראשונות ותחושת פרימיום שמציבה את הדגם בלב הקטגוריה החשמלית העירונית.


סיכום

רנו 5 E-Tech Electric היא לא רק חזרה נוסטלגית לדגם אהוב — אלא גם הצהרה לעתיד. עם טכנולוגיה מתקדמת, עיצוב ייחודי, רמות בטיחות גבוהות וחוויית נהיגה חכמה ומעודכנת, מדובר באחת מהמכוניות החשמליות המבטיחות ביותר שנחתו בישראל בשנים האחרונות. היא מצליחה לשלב בין שורשים קלאסיים לבין חזון חשמלי מתקדם, ולהגדיר מחדש מהי מכונית עירונית בעידן החדש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *